• mytol

Binda efter förlossningen?

Kom å tänka på idag att jag måste inhandla bindor till efter förlossningen. Vilka?
    Min bm sa att det måste vara av den större varianten då man kan blöda riktigt kraftigt å att då vanliga alway å vice versa inte funkar. Vad är då den större varianten?
    Menar hon typ som dom bindorna man hade på natten?
    Jag har haft p-stav innan graviditet i 6 år utan mens så ja minns knappt hur bindorna ser ut!
    Hjälp!!
    Var nere på apoteket å frågade å dom gav mig några som hette apoliva men dom såg ju inte alls särskilt "ordentliga" ut, förutom att dom var väldigt långa.
    please, help me, I´m totaly lost!

• Svar på tråden Binda efter förlossningen?
  • ester

Apotekets långa nattblöjor, det är bra grejjer

• VåraHjärtan

minns inte vad jag hade för några med sonen men jag köpte såna always med vingar.. isåfall får man byta oftare helt enkelt :)

• mytol

hmm, mmm de måste vara dom som jag fick med mig ett paket av hem då. men dom såg ju så tunna ut?

• VåraHjärtan
    Svar på #1
    ester skrev 2008-11-20 15:13:14 följande:
    Apotekets långa nattblöjor, det är bra grejjer
    köper nog såna också när man kommit hem från bb.. :) då märker man hur mycket man blöder =)
  • ester

Försök sno till dig några extra på bb/förlossningen, de är bäst.

• maye

jag fick nåt liknade blöjor på bb, de funkade. vanliga hade inte gått de första dagarna. men efter några dagar så gick det att använda nattbindor. kolla om det finns möjlighet att få eller köpa sådana "blöjor" på bb

• Lady Gaga
    ester skrev 2008-11-20 15:14:16 följande:
    Bättre bly än illa fäkta
  • Frosk

Jag tog med några från förlossningen som jag hade första dan hemma, sen funkade always/libresse jättebra. Köpte nattvarianten, men såna där tjocka behövdes inte.

• mytol
    ester skrev 2008-11-20 15:14:16 följande:
    Ja, den tanken har slagit mig . Tänkte höra med min kompis somär bm på förlossningen om inte hon vet ifall man kan få köpa med sig några hem....
  • Pip73

Apoliva funkar jättebra! Jag trodde inte heller det (kommer ihåg de tjocka sakerna man hade i mitten av 80-talet när man fick mens)

Jag tog med bindor från BB för 2 dagar hemma (fick inte köpa), sen behövdes inte mer än Apoliva.

• mytol
    Pip73 skrev 2008-11-20 15:21:16 följande:
    Apoliva funkar jättebra! Jag trodde inte heller det (kommer ihåg de tjocka sakerna man hade i mitten av 80-talet när man fick mens)Jag tog med bindor från BB för 2 dagar hemma (fick inte köpa), sen behövdes inte mer än Apoliva.
    Oki, då e dom antagligen bättreän dom ser ut för dom ser inte ut att var mycket för världen
  • frk Carlsson

Jag tyckte Apoliva funkade bra, men faktum är att även Always nattbinda funkade bra nu andra gången. Det enda är ju att det blir lite dyrt eftersom det går ganska mkt bindor och man blöder i flera veckor ibland.

När jag duschade efter att ha fött andra barnet så proppade jag väskan full med bindor och nättrosor, det fanns inne i duschrummet på förlossningen. Jag gillade bäst sånadär "pensionärsblöjor" första dagarna. En kompis till mig klippte sönder sin bäbis blöjor och använde dem när det krisade, och det hade funkat bra det med. 

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • riotflickan

Usch, jag är såååå osugen på att gå med binda... Använder alltid tampong, för vem fasiken vill använda blöja i vuxen ålder? ;) Bävar för att vara tvungen att ha bina i ett par månader efter fl... Blä!

• forever young

Här uppe på sjukhuset så använder dom Tena strl 7 det finns 5:or också som inte är lika stora och klumpiga finns att köpa på apoteket har jag för mig.

• HNA

always maxi long plus blev jag rekomenderat. har köpt redan.

• mytol
    riotflickan skrev 2008-11-20 15:32:37 följande:
    Usch, jag är såååå osugen på att gå med binda... Använder alltid tampong, för vem fasiken vill använda blöja i vuxen ålder? ;) Bävar för att vara tvungen att ha bina i ett par månader efter fl... Blä!
    Mmm, ja känner likadant. Har inte använt binda på, ja, jag vet inte hur länge! Men men, vad göra!
Svar på tråden Binda efter förlossningen?