Köpa vitmossa, alltså riktig vitmossa...
Jag menar inte det där som folk har i adventsljusstakarna, utan sådan vitmossa som har sin plats i trädgårdsskötsel. Finns det försäljning på nätet? Jag behöver inga enorma mängder.
Jag menar inte det där som folk har i adventsljusstakarna, utan sådan vitmossa som har sin plats i trädgårdsskötsel. Finns det försäljning på nätet? Jag behöver inga enorma mängder.
Är det spagnum mossan man har till orchideer du menar? Den vita till adventsljussstaken heter Fönsterlav.
"orchide´mossan"brukar man kunna köpa i välsorterade blomsteraffärer och gardencenter ,Blomsterlandet brukar ha mycket orchideer så de har säkert.
Undra om du menar Tillandsia, spansk mossa.. Finns säkert på närmaste blomsterhandel!
Jag antar oxå att det är Sphagnum du menar eftersom du skriver riktig vitmossa. Den säljs i torkade ihoppressade block i blomsteraffärer, annars växer den överallt i skogen där det är blött, i diken, myrar osv.
Finns på tradera:
www.tradera.com/Sphagnum_mossa_hjalper_dina_orchide%C3%A9r_bli_annu_vackrare_-auktion-78639966
Men det säljs inte på nätet från någon trädgårdsbutik? Jag har så svårt att komma loss in till stan...