• Anonym (Fundersam)

När slutar det att blöda? (spiral)

Sedan jag satte in min hormonspiral (Minerva tror jag den heter) så har jag inte gått en dag utan blödning. Inte mkt mer än stänkblödning dem dagar man inte haft mens, men ändå, otroligt jobbigt. :/ Satte in spiralen 1 ½mån sen. Hört att man slipper blödningen helt och otroliga drömhistorier, men när kan man vänta sig den vändningen? Hur har ni andra som använt hormonspiral haft det med blödningen?

• Svar på tråden När slutar det att blöda? (spiral)
  • Anonym (Fundersam)

*Puffar* ingen med erfarenheter?

• Anonym

Jag satte in min för 5 veckor sedan.
    Jag hade stänkblödningar från början och sen var det uppehåll nån vecka för att sedan få mens vilket jag har haft nu i 10 dagar.Jag har väldigt mkt. mens med blodklumpar..usch.
    Var hos barnmorskan i onsdags för att se om det ska vara såhär och hon sa att det är normalt och att man får stå ut några månader.

Men ska det verkligen vara såhär kraftiga blödningar?
    Någon mer som har haft det?
    Har mirena.

• flinx

Tyvärr samma erfarenhet av Mirena. Stänkblödningar nu i tre månader snart och jag väntar oxå på den berömda vändningen. Inga kraftiga blödningar. Helammar dock fortfarande så det påverkar säkert.

• Anonym (Fundersam)

Mirena är det säkert jag har med, kom inte på namnet just vid skrivande stund
    Hmm, vad tråkigt att starten ska vara så seg när man sitter och väntar på att slippa blöda.. Hört att folk blött en hel del i början, men trodde inte man skulle behöva vänta såhär länge och Vareviga dag med.. :( Ingen som haft det som vi här och kommit över fasen, hur lång tid tog det? *vill se hoppet* ;)

Svar på tråden När slutar det att blöda? (spiral)