• isblomma

Tack för visat intresse...

... men tjänsten har gått till annan sökande. BLÄH!

Jag har sökt många, många tjänster men har inte fått komma på en enda intervju än, trots rätt utbildning, några år i yrket och fina vitsord! Jag blir så himla less!! Jag är rädd att jag aldrig kommer att få en tillsvidare-anställning! Vill så gärna ha ett jobb så vi kan köpa hus och starta familj. Finns det någon annan i samma situation?

• Svar på tråden Tack för visat intresse...
  • LinaT

Har du sett över ditt "personliga brev"? Kanske saknas något i det för att du ska fånga arbetsgivarens intresse? Jag vet själv hur snabbt man tvingas sålla då man sitter med en bunt ansökningar. Be någon du litar på läsa det och ge tips på hur det eventuellt kan förbättras!

Förstår att det måste kännas jättetungt och påfrestande, speciellt med drömmar om hus och familj i bakhuvudet. Lycka till!

• Molnet

Jag var där tills alldeles nyligen, jag vet hur överjävligt det känns. Snart är det din tur, det är jag säker på!

• cotton

Lycka till!
    Jag har också skickat ansökningar i drivor. Men någon gång händer det...
    I mitt fall var det en riktig ketchupeffekt - först ingenting, sedan ingenting, och sedan fick jag flera jobberbjudanden på en och samma gång (vilket blir jobbigt det med - fast på ett annat sätt)

Många gånger blir du mer attraktiv för en arbetsgivare om du har arbete. Jag har aldrig gått arbetslös utan haft vikariatsanställningar eller timarbeten bara för att kunna skriva vad jag gör just nu. Se även över ditt personliga brev. Saknas något? Finns där stavfel? Skriver du för tråkigt, eller kanske alldeles för spralligt? Prova att ändra lite och skicka ut igen.

Än en gång, Lycka till!

• Lucylin

Vet precis hur det är, har sökt flera hundra jobb (lång utbildning, ingen erfarenhet). Den tjänst jag slutligen fick var inte utannonserad utan jag ringde företaget, skickade ansökan, ringde några gånger till och till slut anställde de mig. En blandning av tur och initiativtagande. Kanske kan vara ett tips?

• isblomma

Tack för era uppmuntrande ord. Det kändes skönt att någon "lyssnade" på mitt klagande. Jag ska titta över mitt personliga brev igen. Det kanske är just det där som Cotton skrev, att det låter mer attraktivt om man redan har ett jobb...
    Hmm, nåja, nu har jag fått något att tänka på.

Svar på tråden Tack för visat intresse...