• Gabe77
    Äldre 20 Nov 22:51
    4182 visningar
    8 svar
    8
    4182

    Tråd för killar som försöker få barn

    Hej!

    Här kan vi killar som inte har en graviditet på gång ännu snacka om allt möjligt både innanför och utanför ämnet!

    Själv har jag och min sambo försökt sedan augusti och fått precis ett mf. Vi tänkte köra igång igen så fort det går!

    Välkommen hit!

  • Svar på tråden Tråd för killar som försöker få barn
  • Decnet
    Äldre 26 Nov 02:01
    #1

    Haloj gabe.. Jag och min sambo har faktiskt funderat på samma sak.. Jag har juh iofs knatte sen tidigare på 6 år men nu är det snart dags igen.. Vi har la försökt ett par gånger och sådär men pågrund av hennes medicinering "verkar det inte hända nåt".... Ännu....

    Skam den som ger sig som det heter, och framför allt när det är höjdpunkten att "försöka få till det".. ;)

  • Pappa Olle
    Äldre 27 Nov 12:32
    #2

    Tjenare, vi håller också på att försöka tillverka men det har väll inte gått så bra, vi har en dotter sen innan på 3år och känner att det är dax igen, eller rättare sagt så har vi känt att det varit dax för en till i snart över 1år men det är ju inte alltid lätt bara för man vill.

    Det känns tråkigt att det nästan blir som en besatthet att göra barn och man vill inte att det ska kännas mekaniskt, Det skulle bara vara så skönt om det bara blev så man kan njuta av en graviditet.

    Jag har gjort tester m.m så det finns soldater m.m så det är väll bara att lyckas pricka som gäller.


    Gabe77 skrev 2008-11-20 22:51:10 följande:
    Hej!Här kan vi killar som inte har en graviditet på gång ännu snacka om allt möjligt både innanför och utanför ämnet!Själv har jag och min sambo försökt sedan augusti och fått precis ett mf. Vi tänkte köra igång igen så fort det går!Välkommen hit!
    Tråkigt att höra att ni fått mf. Men det är bara att ta tag i det igen.
  • Danibo­y
    Äldre 27 Nov 19:44
    #3

    Ibland så får man dåligt samvete när man hör att flera har försökt i flera år, min sambo vart gravid efter ca 2 månader och han är nu snart 2 år och i mars så kommer nästa underverk, man kan inget annat än att tacka högre makter för att det har gått så bra. lider verkligen med dom som vill få barn men inte får till det. Barn är det finaste man kan få

  • Äldre 8 Dec 22:30
    #4

    Har försökt i snart två år nu. Fick mf i somras, kändes riktigt skit. Hade precis påbörjat en utredning när hon blev gravid. Så vi vet att det kan gå, men det gäller som sagt att skicka in soldaterna i rätt ögonblick.

  • Äldre 3 May 12:53
    #5

    tjenare.
    här försöker vi också sedan 3 månader tillbaka. ingenting än dock, men har posetiva tankar fortfarande och nu väntas det spänt på att datumet för hennes beräknade mens ska komma. så håller tummarna här. =)

  • Hampus­Pappa
    Äldre 3 May 14:12
    #6

    Köp ägglossningstest. Det kan ha hjälpt oss, för vårat ägg var tydligen lite snabbare än vi trodde, så vi toppade "försöken" lite sent....

    Finns att köpa både på apotek och i butik, samt på nätet för den som vill spara pengar.
    Samma test som kostar ca 32 kr/st kostade runt en tia/st på nätet, fast då fick man ingen fin plastkåpa på "stickan".

    Vill inte göra reklam, så ni får googla, eller PMa om var jag handlade ÄL-testet (som det tydligen kallas).

  • Äldre 3 May 15:49
    #7

    det är lömskt det där med ägglossning och att soldaterna ska koma rätt o i rätt tidpunkt o grejer..

  • Philip­D
    Äldre 23 Nov 14:06
    #8

    Vi kämpar oxå för fullt!! Bara att ligga, skjuta skarpt och hoppas på det bästa!! :)

Svar på tråden Tråd för killar som försöker få barn