• Tiiah

Hjälp! Färga håret från blont til brunt utan att det blir grönt, råd och tips!

Gjorde slingor hemma idag vilket blev katastrof (såklart)!! Det är hur ojämnt som helst, lite prickar färg här och var och luggen är vit medans bakhuvudet är orange.
    Så måste nu panikfärga håret brunt då jag inte vill bleka sönder det occh tvivlar på att jag kan f tid hos friösren imorgon.

Någon som vet hur man undviker att få grönt hår när man färgar från blont till brunt? Något speciellt märke och färg som är bra?

• Svar på tråden Hjälp! Färga håret från blont til brunt utan att det blir grönt, råd och tips!
  • LML

Använd inte färg. Använd toning istället var det råd ja fick när ja gav mig på att ta bort mittt blekta hår..... Hade dock redan prova färg då och resultatet va katastrof. Jag har färgat mitt hår själv i ca 10 år och aldrig ens varit i närheten av missnöjd. Men jag tog igen allt den gången tyvär. Mitt hår såg ut ungefär som det man drar upp ur avloppet under badkaret..... Fick inte bort det förän ja satte i en toning med ganska mkt rött i.....

Lycka till

• COTTA

Jag färgade från blond till kastanjbrun och det blev väldigt bra, men då var det ett tag sen jag blekte håret!
    Kanske är annorlunda om man precis har slingat eller blekt håret.

• AnnaOchRebecca

kan de bli grönt? =) Shit, de visste jag inte.... jaja jag har blonderat mig 100ggr o sen blitt missnöjd och färjat de brunt :P å de har aldrig hänt ngt konstigt :D

Rebecca -060208-
  • Queen70

Se till att ha en brun färg med mycket rött i så undviker du den där grågröna färgen man kan få. Blir det för rött kan du alltid lägga över en ny brun toning, men börja alltid med nåt som innehåller rött. Typ Kastanj.

• AnnaOchRebecca
    Queen70 skrev 2008-11-20 23:32:35 följande:
    Se till att ha en brun färg med mycket rött i så undviker du den där grågröna färgen man kan få. Blir det för rött kan du alltid lägga över en ny brun toning, men börja alltid med nåt som innehåller rött. Typ Kastanj.
    Men om man tar färg med rött i så kan det ta mkt lång tid innan man kan få ur den röda nyansen i håret sedan....
    Rebecca -060208-
  • Queen70

Då får man lägga en brunare över...

AnnaOchRebecca skrev 2008-11-20 23:37:51 följande:
    Men om man tar färg med rött i så kan det ta mkt lång tid innan man kan få ur den röda nyansen i håret sedan....
  • Tiiah

okej, tack för era svar. Får testa att köra en med rött i typ kastanj och sen köra en brun toning över....

Usch, varför gick jag inte till frisören? Har ju gjort det hela året, men fick precis barn och tänkte färga hemma pga tidsbrist. men nu ångrar jag mig bittert . Passar nogi inte ens i brunt hår, är så blek i hyn. men men, allt måste vara bättre än så som jag har det nu.

Kom precis på att i instruktionshäftet (körde på Moods Ultrablon) så stod det att om man ville ha tillbaks sin ursprungliga färg så skulle man färga med deras Gyllencendré och sedan sin vanliga hårfärg...ingen som testat det?

• Ninno

Ta först en färg med mycket röda pigment i innan du färgar med den färgen du ska ha! Undvik kalla färgtoner! Det bör funka

• jennau
    Tiiah skrev 2008-11-20 23:49:32 följande:
    okej, tack för era svar. Får testa att köra en med rött i typ kastanj och sen köra en brun toning över....

Usch, varför gick jag inte till frisören? Har ju gjort det hela året, men fick precis barn och tänkte färga hemma pga tidsbrist. men nu ångrar jag mig bittert . Passar nogi inte ens i brunt hår, är så blek i hyn. men men, allt måste vara bättre än så som jag har det nu.

Kom precis på att i instruktionshäftet (körde på Moods Ultrablon) så stod det att om man ville ha tillbaks sin ursprungliga färg så skulle man färga med deras Gyllencendré och sedan sin vanliga hårfärg...ingen som testat det?
    Fungerade det med gyllencendré eller hur gjorde du?!
  • madde111

jag har blont hår och har färgat det ganska ofta till blont där det är utveckt. nu vill jag ha  brun hur gör jag för att det inte ska bli grönt och veta att det inte blir för mörkt? kommer jag att få tillbaka min narurliga hårfätg igen?

Svar på tråden Hjälp! Färga håret från blont til brunt utan att det blir grönt, råd och tips!