• Amsterdam

Babybjörn babysitter och bärsele - en bra invenstering?

Hej!

Jag börjar fundera lite över vad som behövs till vårat barn och är lite sugen på att köpa babybjörn babysitter och bärsele - active. Är det någon som har någon erfarenhet om dessa två produkter, negativt och positivt? Jag tycker ibland att de har sett lite bleka ut i färgen, då vi har tittat på begagnade.

• Svar på tråden Babybjörn babysitter och bärsele - en bra invenstering?
  • Lottis Pottis

Jag köpte en begagnad sele för att jag tyckte att dom nya va för dyra. Jag tyckte att selen va jätte bra, men det tyckte inte min lilla tjej, hon avskydde den. Fast nu när hon är 7 1/2 mån då kan vi använda den ibland.

• Amsterdam

Tack lottentotten för ditt svar.
    Jag står i valet och kvalet och välja mellan en bärsele och en bärsjal. Tycker du att det känns tungt att bära i en bärsele när ditt barn är 7 1/2 månad?

• kixan

Amsterdam: Om du kan tänka dig bärsjal så tycker jag absolut du ska köpa en sån istället, jag har erfarenhet av både sjal och BB-sele (båda varianterna) och sjal är så överlägset mycket bättre att det knappt går att jämföra.

• Amsterdam

Hej Kixan!

Jag tror att det blir en bärsjal! Tack för tipset om Showroom i Vasastan. Superbra!

• Angel74

Hade babybjörn bärsele till dottern, köpte begagnat, värt pengarna!

• Pallas

Har sett att många är jättenöjda med babysittern och att den fått höga betyg i tester. Om jag hade behov av en sitter skulle jag köpa den. Selen har jag dock inga bra erfarenheter av alls och sekunderar sjalförslaget.

• Lottis Pottis

Amsterdam: Visst långa stunder kan va jobbiga ibland, min tjej väger 11 kg. Bara man sätter på sig den ordentligt så tycker jag att den ger ett bra stöd åt ryggen.

• Kaya

Vi använde vår sele jättemycket (ny från BabyBjörn) för vår pojke gillade att sitta i den.

Babysittern vi fick begagnad av kompisar vägrade han däremot sitta i mer än högst 2-3 minuter (jag hann precis springa och kissa om jag var ensam hemma...)..

Det beror nog väldigt mycket på vad barnet gillar!

• Titti och mini

Om du vill ha en sele så satsa på den nya Ergon istället Jag hade en BB som var jättetung att bära med, m har denna g en Ergo o den är superbra
    Kolla på t.ex. www.babyboden.nu

• Caro Lin e

Babysittern tyckte jag var jättebra, mycket bättre än andra modeller vi sett och provat!
    Men selen var ett tortyrredskap för oss, fick jätteont i rygg/axlar/nacke. Vi sålde den och köpte sjal istället - och det bytet är vi verkligen nöjda med!

• Amsterdam

Hej!

Tack för alla era bra svar. Jag har bestämt mig för en bärsjal och babybjörn babysitter.

Till CaroLine undrar jag, angående babybjörn babysittern, vilken färg ni hade och om den har blekts mycket efter att ni har tvättat den? Vad köpte ni för första sjal?

• KORALLREV

Selen lånade vi av iompisar och den passade oss perfekt tills dottern var ca 3 mån då använde vi den inte mer , hade inget behov av den!

Baby sittern är HELT underbar.................den fick vi i present men jag skulle verkligen rekomendera den. Den är värt sitt höga pris kolla dock blocket ibalnd finns de där till lägre pris.

• Caro Lin e

Amsterdam: Vi hade en mörkblå, och den höll färgen jättebra.

Första långsjalen vi hade var en Moby Wrap, billig och väldigt mysig!

• Lumlum

Vi har en BB-babysitter i ljust brun/beige. Vi har varit jättenöjda med den hela tiden, och sonen har trivts bra i den.
    Vi har tvättat den flera gånger, och den har inte tappat färgen alls.

• Amsterdam

Tack Korallrev, CaroLine och Lumlum för svaren, ni har gjort mitt val lättare i denna babydjungel. Jag ska åka iväg imorgon och handla en babybjörn babysitter.

• Wagram

Jag har planerat att kopa bada. Babysittern har vi redan hemma, och den ser bra ut men vi har inte testa den annu eftersom bebisen fortfarande bor i min mage. Vad jag gillade med den var att den var sa enkel, utan musik, vibrationer eller saker som snurrar/blinkar/later som de ar sa fortjusta i har i USA. Selen (BB active) hoppas vi fa i present av nagon, annars kommer vi antagligen att kopa en pa ebay dar det finns nya att kopa till ett billigare pris. Jag vet att alla rekommenderar sjal istallet, men jag tror inte att det ar riktigt min grej.

Svar på tråden Babybjörn babysitter och bärsele - en bra invenstering?