• Blåklockan79

Hur klä och bädda i vagnen vid ca 0 grader

Hej hur klär ni på era bebisar och hur bäddar ni i vagnen till det för era bebisar mellan 0 och 4 månader när det är runt 0 grader ute? Alltså för så pass små barn att de ligger ner i vagnen, inte sitter upp och exponeras mer för vinden.

• Svar på tråden Hur klä och bädda i vagnen vid ca 0 grader
  • josch

min dotter ligger i en åkpåse och sen har hon jacka , fodrade byxor, vantar o mössa under.
    blir det kallareän 0 , tar jag på henne fleece overallen.
    hon verkar aldrig frysa så jag tror att det funkar bra :=)

• MrsCaroline

Vi kör på overall och sen filt över, sedan själva vagnskyddet då. Hon verkar nöjd med det.

~ Världens Lyckligaste ~
  • Nancy82

Bra fråga, det undrar jag också!
    Jag har haft långärmad body och byxor + en luvtröja, sedan åkpåsen. Givetvis mössa och vantar också. Det verkar fungera bra, hon var varm och go när jag plockade upp henne.
    Idag har vi ca 2 minus, funderar på att komplettera med en filt runt henne då!

• Glad84

Har en fleecedress på och en fleecefilt i liggdelen, och självklart mössa och vantar. Har även ett par stickade stumpor. Är man osäker på hur mycket man ska klä på de små kan man lägga ner en termometer för att se hur varmt/kallt det blir i liggdelen/åkpåsen.

• Majsi

Har en overall och ylle vantar och sockor och så mössa så klart. Sen har jag ett fårskinn som hon ligger på och endast insatsens "lock" ovanpå. Hon är lagom varm när hon kommer in men är lite kall i ansiktet då hon sover ca 4 timmar ute.

• LittleMissN

Vi har body/fodrade byxor, Overall med fleecefoder inuti + tossor, vantar och mössa. Under sonen ligger en fleecefilt, som han bäddas in i och sedan vagnlocket på. :) Han har alltid sovit i vagnen då vi är ute, så det verkar som om han har det varmt och skönt. :) Och han är alltid varm när vi kommer in och tar av alla kläder! När det blir kallare blir det ytterliggare en filt till, då är jag säker på att han har det tillräckligt varmt! Mvh Nath

• ls66

Jag har en långärmad body, byxor, strumpbyxor, strumpor, ulltrumpor och tossor, en fleeceoverall och en fleecefilt över, självklart mössa också. Han ligger i en mjuklift. Men nu börjar det ju bli kallare, så jag måste hålla ett öga på att han inte blir för kall, men än så länge så har han varit varm.

Svar på tråden Hur klä och bädda i vagnen vid ca 0 grader