• Kerplunk

Tips på hur vi ska dela av stort rum!

Hur delar man lättast av ett rum utan att behöva bygga väggar?

Hade en jättesmart idé om att dela av med ikeas stora expedit-bokhylla. Men eftersom den måste fästas i väggen så funkar inte det.

Någon som har nåt tips?

♥ Lovis 080131 ♥
  • Svar på tråden Tips på hur vi ska dela av stort rum!
  • strojes

Vad ska de två nya rumsdelarna användas till?

• pheonix101

du kasnke kan hänga upp ett drapperi som avdelning, då är det lätt att öppna upp igen när man vill ha hela rummet.

• Kerplunk

Vi har öppen planlösning så det är helt öppet mellan matplats, vardagsrum och hall. Vi har en annan hall som är mer "hall-aktig" som vi använder så den andra behövs inte. Det är mer bara som ett stort matrum med en ytterdörr. Den ytan ska delas av på hälften ungefär. Draperi ska upp framför ytterdörren och sen tänkte vi ev ha våra datorer där. Blir ju som ett eget rum fast utan fönster.

♥ Lovis 080131 ♥
  • Kerplunk

Inga fler tips?

Draperi har jag tänkt på, men skulle vilja ha något lite mer "stabilt".

♥ Lovis 080131 ♥
  • Mandarin

Jaha läste inte hela sorry

• Kerplunk
    Mandarin skrev 2008-11-22 10:46:31 följande:
    med ikeas expidit
    Ja, som sagt kom jag på den toppenidéen men så stod det att den skulle fästas i väggen och det går ju inte eftersom den ska stå mitt på golvet.
    ♥ Lovis 080131 ♥
  • Mandarin

Ja, det är ju för att den kan vällta om barn klättrar i den. Vi ha en sådan och den är inte fäst i väggen. Det har aldig funnits några tendenser att mina barn skulle klättra i den. Minsta är för liten och de stora förtår bättre.
    Hur gammal är din dotter?

• Kerplunk
    Mandarin skrev 2008-11-22 10:55:29 följande:
    Ja, det är ju för att den kan vällta om barn klättrar i den. Vi ha en sådan och den är inte fäst i väggen. Det har aldig funnits några tendenser att mina barn skulle klättra i den. Minsta är för liten och de stora förtår bättre. Hur gammal är din dotter?
    Hon är snart 10 månader och fortfarande ganska stillsam, men det är väl en tidsfråga innan hon flänger runt. Skrattande

Hur stadigt står er när den inte är fäst i väggen? Den är väl ändå såpass stabil så den inte välter om man typ puttar på den?
    ♥ Lovis 080131 ♥
  • Maijlo

Jag hade inte chansat om jag vore du... När min dotter var tio månader hade jag aldrig anat hur livlig hon är nu. En vanlig stol är en klätterställning upp till köksbordet som hon gärna dansar omkring på utan tanke på att det är stengolv under. Hu, säger jag bara...

Kan ni kanske ha vikväggar? Jag har sett såna i inredningstidningar ibland.

Vi har delat av vårt kök provisoriskt med tre garderober, men då får man göra baksidan på garderoberna roligare om det ska vara permanent. Kanske man kan göra en tapetfond på den sidan?

Svar på tråden Tips på hur vi ska dela av stort rum!