• MammaMickis

Hur slippa imma på insidan av bilrutorna?

Nu på vintern (även när det är regn) har min bils rutor en tendens att imma igen och det tar onödig tid att sitta med fläkten på och vänta på att man ska kunna se ut genom fönstrena...
    Så frågan är ju om det finns något knep att ta till med så man slipper imman?
    Att skrapa rent rutorna är tillräckligt jobbigt

• Svar på tråden Hur slippa imma på insidan av bilrutorna?
  • Cecese

Det blir imma för att det är fuktigt i bilen så det enda är väl att se till att det är torrt i bilen. När det regnar blir det immigt även i vår bil och det beror på att vi sätter oss med våta skor/stövlar och kläder. Har du något garage att ställa in bilen i så den kan torka upp ordentligt? Om inte tror jag det blir svårt.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Elli47

Har du möjlighet att ha kupévärmare en stund innan du far iväg så torkar det upp insidan.

• Caranlachiel

Jag brukar torka bort det värsta med lite papper så klarar man sig oftast till fläktarna börjar ta.

Vecka 23 - and counting! (BF 21 mars)
  • MammaMickis

Klart jag sätter igång AC:n när jag startar bilen. Blir bara lite jobbigt ibland när man måste vänta så himla länge innan man kan köra iväg.
    Ingen tillgång till varken kupévärmare (el rättare sagt, eluttag att koppla den i) el garage.

Tänkte bara se om det fanns något liknande tips som man kan göra för att slippa imma på spegeln i badrummet (torka in en massa raklödder) som för att slippa imma på bilrutor
    Men tack ändå!

• f1carbon

putsa rutorna då blir det mindre imma..

Annars är det inte så mycket du kan göra.

Fuktig luft mot en kall ruta = imma.

Har du inget elutag kam du montera in en bränsledriven värmare.

Svar på tråden Hur slippa imma på insidan av bilrutorna?