• seppo

noblessakök

någon med erfarenhet av Noblessa-kök????
    posotivt?
    negativt?
    All information av intresse:)

• Svar på tråden noblessakök
  • Susanne905

www.byggahus.se

Där finns otroligt många tråda om just Noblessa i forumet.

Vi valde att kika lite på Noblessa när vi skulle välja kök till vårt hus, deras luckor är massiva, men vi gillade tyvärr inte kvaliteten på färgen på luckorna, de kändes lite "korniga" och vårt kök med dem skulle ha kostat 130' exkl vitvaror. Vi valde till slut Marbodal, dels för att det var bättre kvalitet på valnötsbänkskivan och dels för att det kändes tryggare samt var 15' billigare!

• Gemini1

Mina föräldrar beställe ett Noblessakök. Det enda jag har att säga är att maken till sämre service får man leta efter. Otroligt inkompetenta säljare. Detta gäller Noblessa Västerås.

Tror och hoppas inte att dessa är representativa för alla Noblessa återförsäljare, finns nog kanonsäljare också.

Ett tips är att vänta tills de har halva priset på sina kök, vilket händer någon gång per år. Troligtvis blir det inte halva priset i slutändan men torde bli billigare iaf. Ett tips kan vara att åka dit och rita upp ert kök innan och sedan få kostnadsförslag på precis allt. Därefter är det bara att invänta nästa realisationstillfälle, då har man svart på vitt vad allt ska kosta. Ett bättre förhandlingsläge hamnar man i iaf.

Själva utförande på köket lämnar inget övrigt att önska. Ser ut att vara i god kvalité rakt igenom. Dock åkte första bänkskivan ut efter ett tag då ett område hade rest sig på skivan. Sedan har vinkylaren som medföljde köket lagt av. Resten av vitvarorna är av högsta kvalité rakt igenom, det får man självklart styra själv.

Hade jag haft pengar i överflöd och inte orkat hålla på att montera ihop köket på egen hand hade detta varit ett hett alternativ. Skönt att bara pricka i det man ska ha, betala och se glad ut och sedan bara vänta på att hantverkarna kommer förbi och slänger ihop sitt nya fina kök (ingår hos Noblessa över en viss köpesumma). Kan inte bli bättre.

Svar på tråden noblessakök