• Niwa78

självhäftande plast (frostad) på ikea vad heter den? ngn som vet

sist vi var till Ikea så såg jag en rulle med ngn slags plast man kunde använda som insyns skydd på fönster. Är det ngn som vet vilket jag menar och kan hjälpa mig med ett namn?
    min sambo sa att har jag väl satt på det får man inte bort det, utan sitter där det sitter. Nu såg jag att grannen har det på fönstret tror knappast man sätter ngn permanent på fönstret i en hyreslägenhet så nu vill jag också ha.

• Svar på tråden självhäftande plast (frostad) på ikea vad heter den? ngn som vet
  • Niwa78

oj tack så mycket, det var den jag letade efter

• Limefrukt

Det är ganska lätt att dra bort självhäftande plast. Sitter den på ett soligt fönster fastnar den mera, men det går ändå att ta bort. Klisterrester tar du bort med limborttagningsmedel som finns i färghandeln.

*~*~* BF 5 juni *~*~*
  • Mia med 4 pojkar

Det finns plast som sitter med lim och sen finns det plast som sitter med statisk elektricitet och jag hade absolut valt det sistnämnda. Den typen av insynsskydd finns på färghandeln och kostar inte många kronor.

• Niwa78

vet ni vilken de har på Ikea? klister rester klarar jag mig utan

• Jojo7777

Det finns liknande som man bara fäster med vatten och lite diskmedel, sen är de bara att dra bort dom när man vill! Inget klister... Det finns med olika motiv på, jag har en med pelargon-mönster på

• oxytocin
    Jojo7777 skrev 2008-11-27 17:40:31 följande:
    Här finns dom t.ex www.designonline.se/Products/sek1/Accessories...
    Den där är verkligen fin, även den med löv. Men tar vi den mindre varianten blir det nästan 600:- till vårt burspråk i köket och det är för dyrt.

Fler tips på filmer utan klister?
  • Mia med 4 pojkar

KOlla i färgaffären, har för mig att vi tog ca 35 :- metern ( sen fanns det ju dyrare också ) för frostad när jag jobbade där ( 1 år sedan )

• Limefrukt
    Mia med 4 pojkar skrev 2008-11-28 15:18:18 följande:
    KOlla i färgaffären, har för mig att vi tog ca 35 :- metern ( sen fanns det ju dyrare också ) för frostad när jag jobbade där ( 1 år sedan )
    Då är det nog den med klister på, för den tar vi 38:-/m (45 cm bredd).
    Den utan klister kostar mellan 129:-/m och 198:-/m (om jag minns rätt) beroende på om det är färg eller enfärgat i 46 cm bredd.
    *~*~* BF 5 juni *~*~*
  • Niwa78

vad mycket tips det ha trillat in. Tack så mycket!

• lillsmulan

Den från IKEA är värdelös, vi var väldigt noggranna när vi satte upp den men det var ändå helt omöjligt att få uppden utan massa luftbubblor. Tror de på färgaffären är bättre...

• Mia med 4 pojkar

Vi sålde inga med klister då det ofta är ett aber att få bort eländet ( varierar dock beroende på tillverkare :)

Svar på tråden självhäftande plast (frostad) på ikea vad heter den? ngn som vet