• M adams

Åbo-kryssning med 3 veckors bäbis??

Hej!

Jag skulle vilja fråga er en sak ...

Jag kommer få bäbis vilken dag som helst (bf+5), det känns lättsamt och jag tar det hela med ro.
    Mina 2 äldre barn ska åka bort i 3 veckor över jul till sin pappa och jag ville göra något mysigt med dom innan så vi bokade ett julbord på Siljas Galaxy, 24 timmar.

Nu kommer ju bäbis bara vara ca 3 veckor när vi åker.
    Är det korkat att tro att det kan bli mysigt på en båt med 2800 pers med en nyfödd?

Har någon erfarenhet? Kan det vara mycket virus i luften? Kan bäbisen må dåligt av vågorna?

Jag avbokar om jag har problem med amning eller så, men annars vill vi gärna åka på den här minisemestern.

Har någon tips om vad jag ska tänka på isåfall? Tack!!

• Svar på tråden Åbo-kryssning med 3 veckors bäbis??
  • Dahlia

Vi var på Helsingforskryssning i sommras, då var vår son 1½ månad. Vi var lite oroliga innan hur det skulle gå men det gick alldeles utmärkt!
    Allt flöt på jättebra! Men så var han heller inget skrikbarn och åt på fasta tider dygnet runt så det gick ju att planera in allt i minsta detalj.

Hade han vart en bäbis med kolik el liknande hade vi inte åkt för man ska ju kunna njuta av kryssningen också.

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är vår lille Eddie här
  • FamHull

Jag tror inte att båtresan i sig kommer vara några problem. En liten bebis borde väl va van att guppa omkring

Men däremot hade jag aldrig åkt iväg så med en sån liten pga alla baciller. Typ RS-virus o dyl.

• M adams

Å va kul att höra! Hoppas min lilla blir en "lätt" bebis då!

• M adams
    FamHull skrev 2008-11-21 13:49:49 följande:
    Jag tror inte att båtresan i sig kommer vara några problem. En liten bebis borde väl va van att guppa omkring Men däremot hade jag aldrig åkt iväg så med en sån liten pga alla baciller. Typ RS-virus o dyl.
    nej det är det som känns lite oroväckande med så mycket folk....
  • Vickan I

Dec och jan är ju värsta RS-virusperioden och jag skulle inte vilja åka då. Mkt folk på liten yta kan ge mkt baciller.

Bm rek oss på föräldrakursen som ska föda i dec/jan att hålla ifrån gallerior och fik etc i början med våra små just för att det är RS-högsäsong då.

google it goddammit!!!!
  • M adams

nej fasiken. Läste om RS-virus. Att man ska undvika folksamlingar som julhandel osv med barn under 6 månader, att ammning inte är något skydd heller...

Kanske kan sitta ute på deck med en jultallrik då? Skoja...

Det kanske är dumt i vintertid.

• M adams

Vickan I skrev 2008-11-21 13:53:59 följande:

Dec och jan är ju värsta RS-virusperioden och jag skulle inte vilja åka då. Mkt folk på liten yta kan ge mkt baciller.Bm rek oss på föräldrakursen som ska föda i dec/jan att hålla ifrån gallerior och fik etc i början med våra små just för att det är RS-högsäsong då.
    Just... inte bra. =(
Svar på tråden Åbo-kryssning med 3 veckors bäbis??