• sweetaly

skicka matvaror utomlands

Jag undrar om det ar ngn som skickat mat fran sverige till utlandet (fatt det skickat till sig)? inom eu..
    Vilket bolag har ni skickat med? DHL?
    nagon som har erfarenheter?

nu nar julen narmar sig sa kanner man ett extra behov av vissa svenska matvaror typ JULSKINKA!!
    speciellt nar aldsta dottern sagt att julskinkan ar det basta med julen..
    men det finns ju aven annat jag skulle vilja ha..
    och bestalla via ica blev riktigt dyrt, deras priser ligger ju redan over normalpriserna + frakten...

• Svar på tråden skicka matvaror utomlands
  • Kluvenflicka

Ser att du bor i italien..där har de ju världens bästa köttaffärer Gå dit och beställ och gör den själv sedan..griljera den eller t.om koka den själva..Det gjorde jag när jag bodde där..

Annars ska det finnas en annan sida för utlandssvenskar där man kan besälla allt möjligt men tyvärr kommer jag inte ihåg den:-/

• raspberryrevolution

har du kollat vad IKEA har? (dum fråga kanske?)

• sweetaly
    Kluvenflicka skrev 2008-11-21 14:21:16 följande:
    Ser att du bor i italien..där har de ju världens bästa köttaffärer Gå dit och beställ och gör den själv sedan..griljera den eller t.om koka den själva..Det gjorde jag när jag bodde där..Annars ska det finnas en annan sida för utlandssvenskar där man kan besälla allt möjligt men tyvärr kommer jag inte ihåg den:-/
    jag kanner att jag inte orkar med att vattenlagga den eller vad det heter.. det finns sa mkt annat att gora just nu men jag vill ju att barnen ska fa en svensk jul iallefall.
    har hittat andra sidor men aven deras priser ligger over vanliga affarspriserna + dyr frakt. darfor soker jag ett foretag som man kan skicka med.
  • sweetaly
    raspberryrevolution skrev 2008-11-21 14:25:10 följande:
    har du kollat vad IKEA har? (dum fråga kanske?)
    ikea har i varan stad har tyvarr inte julskinka
  • raspberryrevolution
    sweetaly skrev 2008-11-21 14:27:07 följande:
    ikea har i varan stad har tyvarr inte julskinka
    vad dåligt!!! skriv till Ingvar och klaga
  • Kluvenflicka

Men att köpa en bit vanlig Cotto och griljera den då? Det är inte så svårt..det kanske inte blir exakt svensk julskinka men liknande..-ler- Finns det inte ngn möjlighet för ert Ikea att beställa från ett annat Ikea? Var bor ni förresten?

• sweetaly
    raspberryrevolution skrev 2008-11-21 14:29:04 följande:
    vad dåligt!!! skriv till Ingvar och klaga
    [/citat]

JAAA, det ska jag gora!! Var ju pa hans hotell i somras och allt sa ngn slags prioritering ska man val ha
    Kluvenflicka skrev 2008-11-21 14:30:22 följande:
    [citat]
    Men att köpa en bit vanlig Cotto och griljera den då? Det är inte så svårt..det kanske inte blir exakt svensk julskinka men liknande..-ler- Finns det inte ngn möjlighet för ert Ikea att beställa från ett annat Ikea? Var bor ni förresten?
    funderade pa att prova det men eftersom jag inte vet hur den blir sa vet jag inte om jag vagar...
    vi bor i padova..nagra mil fran venedig
  • Kluvenflicka

Ok..hade ni bott i närheten av Genova hade jag kanske kunnat fixa ner en julskinka till er nästa helg..Min sons pappa kommer hit o hälsar på då men det är ju lite långt..

Svar på tråden skicka matvaror utomlands