• AnnaAndersson00

Några fler som är "rapiga"?

Hej,

någon mer som känner sig "rapig" hela tiden? Kan detta bero på graviditeten?

Är i vecka 4-5.

• Svar på tråden Några fler som är "rapiga"?
  • chesa

Jag rapade JÄTTEmycket v4-7 typ... rapar en del fortfarande men det har lugnat sig! Är i v 10 nu..

• AnnaAndersson00

Ok, vad är det för skillnad mellan att vara rapig och att ha halsbränna?

• vimzy

Jo jag har också varit jätte rapig det kommer och går.

• LillaFrun

Det här ska bli intressant.
    Jag bli bara mer och mer rapig och illåmående.
    Antingen har jag gett mig en släng av magkatarr pga all oro eller oxå är jag gravid.
    Vilket visar sig på måndag...

• Izzabelle

Ahahahahaha,, Min sambo har märkt att jag rapar massor också, =) jag rapar massor numera jämfört med förut (typ aldrig) eller iaf så kunde jag kontrollera det vilket jag inte kan nu. hahahah jag blir så full i skratt när jag tänker på alla pinsamma situationer man sätter sig i. jag rapar HELA tiden och högt också kan hända mitt i en mening bara sådär:!!!!

• stinagreta
    AnnaAndersson00 skrev 2008-11-21 14:31:57 följande:
    Ok, vad är det för skillnad mellan att vara rapig och att ha halsbränna?
    Om man är rapig så rapar man. Om man har halsbränna har man halsbränna dvs det svider och gör ont långt ner i halsen (vad jag förstår.. jag har aldrig haft det)
  • fru smurf

Jag rapar OCH fiser!! är som en värsta gasballongen.. kan knappt va i möblerade rum

• Kamelians

fru smurf skrev 2008-11-21 15:50:41 följande:

Jag rapar OCH fiser!! är som en värsta gasballongen.. kan knappt va i möblerade rum
    Ha ha ha!!
  • Chewie

Jag är väldigt luftig, rapar jämt. Särskilt efter jag ätit eller på kvällen. När jag lägger mig för att sova får jag halsbränna om jag lägger mig på höger sida och rapar som bara den om jag lägger mig på vänster sida ;-D
    Men, jag är i v.25 och tycker knappast det avtagit!

• hidden angel

jag e i vecka 7 och är ganska rapig och illamående. kompå mig själv igår när jag var på maxi att jag la av en rap där mitt bland allt folk, lite pinsamt!

• Josse K

Jag rapade som en galning v 5-9, nu har lugnat sig lite!
    Min sambo trodde inte sina öron första gången, det bara dånade i rummet :)
    vi har aldrig gjort sådana grejer inför varandra innan (iaf inte jag) HAHA!

• snutte

Jag rapar jämt och mar illa jämt med (utan att spy) sa min sambo har vant sig vid att jag later som en lastbilschaufför de senaste 5 v..

• yatsy

Jag jag rapade hela förra graviditeten och nu denna.. v.25 nu!
    jag kan inte äta eller dricka efter kl 18-19 på kvällen för det jag äter och dricker rapar jag alltid efter. Och lägger jag mig för tidigt så fastnar det i halsen och blir som en sten i halsen ungefär. SKITJOBBIGT!

• lipgloss1980

Jag minns inte om jag var så rapig i början, men nu i slutet har det blivit helt horribelt! Halsbränna och ett enormt tryck uppåt gör att jag lugnt kan "kedje-rapa" i en halv minut. Luften tar liksom aldrig slut! :(

• k och k

jag har varit extra rapig under hela graviditeten faktiskt...

• Nymne

Ja, usch. Akta er för paprika. Vidrigt att rapa på

Cross that bridge when you get there!
Svar på tråden Några fler som är "rapiga"?