• kela81

vart ska vi åka-Mauritius eller Maldiverna?

Håller på å kollar på resor nu i vinter, ska äntligen få komma iväg på våran efterlängtade bröllopsresa!

De två alternativen vi kikar på just nu är Mauritius och Maldiverna, är det någon som varit på något av ställerna eller på bägge som vill berätta vad de tycker om dem?

• Svar på tråden vart ska vi åka-Mauritius eller Maldiverna?
  • Elli47

Jag har varit till Maldiverna, syrran har varit till Mauritius. Maldiverna är ljuvligt, men man får räkna med att det är mycket lugnt och stillsamt! Man ska tycka om att bada, snorkla, dyka, läsa, sova och bara koppla av. Själv skulle jag gärna åka tillbaka dit men sambon skulle bli tokig... Mauritius var enligt syrran toppen, hon skulle gärna åka tillbaka dit!

• kela81

eva37: tack för ditt svar JO, jag har förstått att det är luuungt luuungt, luuuungt som gäller på maldiverna, ororar mig lite för att jag ibland kan bli rastlös, men det vore underbart att få uppleva ett sånt paradis ochså....

• Tjoflöjt

Jag har bara varit på Maldiverna, men jag (eller vi) älskade lugnet!

• Tigerwoman

Vill man uppleva det där paradiset man ser på vykort så är Maldiverna helt oslagbart! Det är vackrare än den vackraste turist-broschyr, går inte att jämföra med något annat! Välj en lite större ö (stort på Maldiverna är ändå jättelugnt och litet!) så tror jag inte du blir rastlös. Vissa öar är det ju nästan bara smekmånadspar på, medan andra har både singlar och barnfamiljer, och där är det lite mer rörelse.

• kela81

fiafria och tigerwoman: tack för era svar! Jag tror att vi jar bestämt oss för maldiverna nu....
    så nu ska vi bara välja ö ochså haha

Svar på tråden vart ska vi åka-Mauritius eller Maldiverna?