• Veronica med Max

Är det jätte-ute med fonväggar nu??

Jag hörde på radio idag en inredare som tipsade om vad som var modernt. Fondväggar var något som var omodernt så det sjöng om det, nu skulle det vara mönstrat på alla väggar.  Jag är tveksam, står inför tapetsering av ett sovrum och mitt kontor här hemma, och jag vill bara ha en mönstrad vägg. Struntar i vad som är inne, men intressant att se vad ni andra tycker!

Så, fondvägg - bra eller bu?

• Svar på tråden Är det jätte-ute med fonväggar nu??
  • miss nöjd

Tycker om fondväggar! Jättesnyggt!

• Champagne

Det beror väl på vad det är för rum och vad man ska ha för möbler?

jag gillar fondväggar

Jag blev törstig och drack upp mig själv
  • Konkan

Vi ska snart fixa vårat sovrum och kommer ha en fondvägg för det är så snyggt!

• Tutilure

Jag struntar i vad som är inne eller inte, jag gillar verkligen fondväggar och har och kommer att ha det.
    Sen är det lite intressant det där, alla jag har pratat med och i diskussioner om detta här på FL t.ex. så verkar nästan alla tycka att fondväggar är snyggt och ska ha det hemma, men är det inte just det som är "mode"? Att folk hakar på en trend?

♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • Pumpkin

Jag tycker det är skitsnyggt med fondväggar, skulle aldrig orka leva med jättemönster på alla väggar i ett rum

• elly belly

Jag är lite trött på fondväggar, men tycker det är snyggt med fond på en del av väggen inte hela.

• 3fraimsdotter

Men det är ju du som ska bo med dina väggar! Det har väl inte nån trendnisse på radion med att göra heller. Vill du ha en fondvägg så ha det.

• h81

jag tror bara fondväggen har utveklats! nu kan man tapetsera/måla ett hörna i rummet eller taket eller golvet tom! inte så givet at det måste vara en vägg med mönstrad tapet o resten snällare lixåm.... varför inte en vit fondvägg o resten tapetserat i mönster????
    hur som helst är det ju i slutändan den som ska leva där som borde bestämma inte alla trendsättare!??

• Tinkerbelle

Det bästa är ju att göra så det passar rummet! Om det innebär en hel fondvägg eller del av väggen så kör på det. Personligen tycker jag att det är otroligt snyggt med fondvägg. Vi kommer göra det i huset nu när vi flyttar in. Vi har haft "latte"-färger i vår lägenhet nu och är så lessssss på dem! Känns så otroligt tråkigt! Ett år med det räckte! Nu blir det lite mer färg i huset
    Har också märkt av trenden bland inredare att de börjat arbeta mer med mönstrade tapeter i hela rum (alt ta in en målad vägg för att bryta lite). Jag tror att den trenden kommer att bli kortlivad. Vem orkar vara i ett rum med mönstrad tapet hela tiden! För det är ju inte de mest diskreta tapeterna som väljs heller....

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Fjuppan

Fondväggar är skitsnyggt och totaltrendigt. Alla som hävdar motsatsen har fel!!

• Susanne905

Det blir vad man gör det till... vissa gillar det, andra inte. Personligen så ger jag inte mer än blanka f*n i vad som är inne eller ute, det är ju jag som skall bo där och därmed jag som ska tycka om det. Jag har fondväggar för jag känner att det passar in i sammanhanget, inte för att det är inne eller ute.

• tinkerbell

varför ska man lyssna på trend bedömare?
    jag skulle aldrig klä mig eller ha mitt hem i de färger eller möbler de rekommenderar.ibland får man lyssna på magkänslan och ge f*n i att lyssna på de.att gå efter vad dde tycker är fint då skulle mitt hem se ut som en stel tidnings reportage.man gör det till vad man vill och sätter sin egen prägel,och jag skulle aldrig välja vissa färger som starka toner eller neofärger bara för att det är inne..

• CeeJay

Håller med de flesta - spela roll vad som är ute eller inne Jag har fondväggar i sovrummet, ena barnrummet och i köket. I köket har vi dock två väggar med "häftig" tapet så man KAN ju göra lite "tvärtom" tex ha tre väggar med en tapet och en enfärgad för att balasera upp rummet.

• Thursday

Åh, jag är faktiskt skittrött på fondväggar. Har precis tapetserat ett helt rum i mönstrad tapet och det är så TOKIGT SNYGGT!

Svar på tråden Är det jätte-ute med fonväggar nu??