• Emelianfian

Vanligt med ihållande ryggvärk o molvärk i magen när man öppnar sig?

har nu hela dagen haft så kraftigt ont i ryggen(svanken) och kraftig molvärk i under magen så börjar fundera på om jag kanske börjat öppna mig.. väntar andra barnet vecka 32+3. för värkar tror jag inte det är då det är ihållande...hade för några daga sedan likande det hära men då var det inte så kraftigt. känns som ryggen ska gå av på mig...

någon som vet hur det känns när man börjar öppna sig?

♥ Nellie dec -o7 ♥ Lillebror i magen BF jan -o9 ♥
  • Svar på tråden Vanligt med ihållande ryggvärk o molvärk i magen när man öppnar sig?
  • miss lyckad

Är det inte så att det är värkarna som gör att man öppnar sig?
    Ring till förlossningen och fråga om du är orolig.

• Emelianfian

Jo kanske det, men det är ju inte ovanligt tydligen att omföderskor öppnar sig nån månad innan men att förlossningen inte startar helt lixom...

♥ Nellie dec -o7 ♥ Lillebror i magen BF jan -o9 ♥
  • Carinamamma84

Jag var öppen 2½cm inte mogen alls fast jag hade gått över 10dagar över

• Ivriga mamman

TS. Det är inte så att du lider av foglossning? Jag har det (ungefär lika långt gången som du) och det kan beskrivas precis så som du skriver. Har du ont av att ligga på sidan utan att ha en kudde mellan knäna/benen?, ont när du gått lite för mycket eller sitter för länge...? Foglossningen känns nästan som de där djupa förlossningssmärtorna i korsryggen/svanken (fast aningen mildare :) )

• NathalieAndersson

Jag hade bara molvärk i ryggen när jag öppnade mig. Åkte in till förlossningen och var fullt öppen, det var mina värkar det.
    Åkte in för att få en sovdos eftersom ingen trodde det var på G, men där hade alla fel.

ANdra ggn hade jag likadan molvärk fram till 3 cm innna värkarna började

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • Tvåbarnsmor

Jag hade ju ihållande molvärk i ryggen och mensvärk till och från i magen och min tapp hade ju förkortats.

Svar på tråden Vanligt med ihållande ryggvärk o molvärk i magen när man öppnar sig?