• Neko

Spricka i nyckelbenet och feber?

Kira har ramlat från en stol igår och fått en spricka i nyckelbenet eller ev brutet (svårt att avgöra på röntgen eftersom han hade ont och inte ville ligga stilla.

Nu så verkar han inte ha ont när han är stilla men när han rör på armen så blir han ledsen.

När vi var på akuten så frågade de om han hade feber, och vi sade att han var lite varm men var osäkra på om det var feber för han var ju så ledsen och då blir han också varm. Hon nämnde något om att det kunde bli så vid den här typen av skador men sade ingenting om vad man ska göra i så fall.

Nu har vi varit hemma ett tag och han har sovit och jag tycker att han känns ganska så varm, har inte testat med termometer men gissar på kanske kring 38-38,5 grader.

Någon som vet vad man bör göra och vad det innebär? Hon sade inget om att vi skulle återkomma om han fick feber och vi fick alvedon att ta med hem. Bör jag bara ge det eller kan det innebära någon komplikation som läkare bör undersöka?

• Svar på tråden Spricka i nyckelbenet och feber?
  • santanas

Feber är alltid symtom på något och jag tror att läkaren menade att det är kroppens reaktion på ett trauma, i det här fallet att nyckelbenet är skadat. Ge du Alvedon som tar ner både evt. feber och är smärtstillande. Skulle tro att det ger sig av sig självt på en ellere någon dag.
    Lycka till!

• Neko

Jo det gick över av sig själv, tack för rådet =)

Svar på tråden Spricka i nyckelbenet och feber?