• bubbelmaja

Utslag runt munnen nu vid kyla-torka ut eller fukta?

Jag funderar lite över bra produkter. Vi har ju en uppsjö hemma, silonsalva, inotyol, zinksalva, weleda baby moisture, barnolja m.m. + min egen rosebudsalve, som jag har på torra läppar.

Silon och inotyol är ju kanon på röda rumpor, men funkar det lika bra runt munnen? Han har blivit torr på överläppen, över läppen, på under läppen och under läppen. Torkar de ut, eller är de bra. Eller är det bättre med tex lypsyl? Någon som vet? Jag har provat mig fram ett tag, med lite olika, men inte riktigt bestämt mig om jag tycker funkar.

• Svar på tråden Utslag runt munnen nu vid kyla-torka ut eller fukta?
  • Julutzi

Jag hade nog köpt vaselin om jag var du.... Lypsyl är det vatten i och det torkar bara ut mer...

• EnsammaMamma

på apoteket finns  salvor som heter ceridal och aco´s baby talk salva, de är utan vatten och fungerar perfekt till just sådana utslag runt munnen.

• bubbelmaja

Min rose bud salve är utan vattten tror jag. Så kanske är det den jag ska köra på. Smakar inte illa heller, så det går att lägga på när han somnat. Annars vill han inte, men kan klaga på att det svider när han äter frukt och grönt.

• bubbelmaja

Min rose bud salve är utan vattten tror jag. Så kanske är det den jag ska köra på. Smakar inte illa heller, så det går att lägga på när han somnat. Annars vill han inte, men kan klaga på att det svider när han äter frukt och grönt.

Baby talk- funkar även dialons kroppspuder för barn?

Svar på tråden Utslag runt munnen nu vid kyla-torka ut eller fukta?