• Strawberry

Vad ger ni pedagogerna för julklapp på era barns dagis?

Hej!

Snart ä det dags för julklappar att införskaffas.

Ni som köper presenter till era barns pedagoger på förskolan eller skolan....vad skall ni ge dem i julklapp.

jag har nyss varit inne på pedagogforlaget.se o tittat. Skall nog köpa en liten presentask till hela förskolan o sen ge dem alla en god flaska glögg o lite choklad...eller något annat trevligt.

Vad har ni planerat att köpa?

Stor Kram Anna

• Svar på tråden Vad ger ni pedagogerna för julklapp på era barns dagis?
  • Cia o krabaten

I år blir det en julkorg.
    Vi försöker samla ihop alla på avdelningen, men tyvärr blir det oftast jag som får driva det hela *suck*

I våras var det ngt prydnadsgrej som jag inte var med och organiserade så jag såg det inte.
    I julas ljus+ljusstake
    Våren innan fick de hempysslade halsband som en mamma gjorde och vi andra betalade henne för pärlor och arbete.
    Julen innan det fick de hemgjort julgodis i hempysslade pappersstrutar och även presentkort på restaurang då

• fru fanny

förra året köpte jag salami korvar som man kunde ha på julbordet
    iår tänkte jag baka lite..göra lite praliner o ge bort
    iår är de 3 fröknar till som "ska ha" julklapp

• jen bossman

på min sons avdelning förra året arbetade bara 3 fröknar. så till dom köpte jag varsin vinflaska och hängde på en liten påse med 4 lite finare chokladpraliner.

• Bubbilub

Jag behöver också tips. Vår dagmamma åker dessutom till solen två veckor över jul, så det blir inte så bra med något som måste ätas upp direkt eller som hör till julen.

• pigall

Tänkte ge en stor skål med lösgodis som alla fröknar kan äta av. Ger dom den till lucia så hinner den nog ta slut innan Jul.

• limpan32

Hittade på village fina skålar fyllda med polkagrisar. Det ska vi ge.

• plommon

Tänker inte vara tråkmåns men tycker själv att det är jobbigt att få presenter och julklappar av föräldrar. Tveksamt om man får ta emot, finns oftast regelverk kring detta. Uppskattar omtanke, en teckning från barnen är alltid det bästa eller en kram.

• farrestess

På min sons avdelning har vi lagt ihop till ett presentkort på en trevlig resturang åt fröknarna. Vi gav 60 kr per barn vilket jag tycker är en rimlig summa.

• Max mamma

Det räcker med en go kram å några uppmuntrande ord det är MKT värt ska ni veta!

• Eelle

ah jag behöver också tips. mina barn ska dessutom byta förskola efter nyår.
    ska man ge något eller inte?

• banantelefon

Hahaha...

Jag läste alla tips och ska precis skriva vad vi tänkt att ge när jag ser annonsen!
    Barnvakterna...
    Kul, med tanke på att det är smulans dagisfröken som driver den verksamheten.

Jaja..
    Present var det.
    Jag tycker det är skoj att ge något litet och gärna något man fixat själv.
    Är florist och vet hur många det är som lämnar blommor till förskolan, så det tänker jag faktiskt inte göra.
    Har köpt fina burkar som jag ska fylla med godis vi gjort själva.
    Snickers, nougatcrisp, mandlar, knäck och kola av olika slag.

• Strawberry

tack för alla tipsen.

Jag har gjort smarrigt julgodis + att de skall få en flaska med glögg

Svar på tråden Vad ger ni pedagogerna för julklapp på era barns dagis?