• underverket 06

Måste man betala parkering för bilen under förlossningen på Karolinska?

Som sagt, det kan ju bli dyrt, eftersom man är där flera dagar med BB vistelse. På Danderyd vet jag att man får en P-biljett vid inskrivningen, men jag vet inte om man står gratis under BB- vistelsen också, men under förlossningen gör man det.

• Svar på tråden Måste man betala parkering för bilen under förlossningen på Karolinska?
  • Grönögat

Man står inte gratis under BB-vistelsen men man kan betala parkeringen i efterskott med betalkort.

• Texas 06

På KS i huddinge (om de var de KS du menade) måste du betala, finns en större parkering nere vid flemingsbergs pendeltågs station, där är det gratis, dock en bit att gå. Men du/ni kan ju parkera i garaget först och sen kan ju den som kör ställa sig där borta när förlossningen är över.

• Grönögat
    Grönögat skrev 2008-11-21 21:59:12 följande:
    Man står inte gratis under BB-vistelsen men man kan betala parkeringen i efterskott med betalkort.
    Jag talar om KS i Solna.
  • vovvemor

Det är inte gratis på KS i Solna.

Första förlossningen minns jag att maken sprang ut och lade i pengar mitt i (jag fick lova att jag inte tänkte föda exakt den minuten ), andra fanns det inte tid för det utan bilen stod mitt för ingången och flyttades inte förrän en timme senare då lillebror var ute. Efter det fick han flytta den och lägga i pengar.

Svar på tråden Måste man betala parkering för bilen under förlossningen på Karolinska?