• surramurra

Ömma bröst efter ägglossning ?

Jo jag har en liten fundering. Hur kan det komma säg att brösten ömmar bara några dagar efter själva ägglossningen? Jag hade ägglossning förra helgen på lördagen och sen i onsdags ungefär alltså 4 dagar efter ÄL så ömmade mina bröst och det stack i dom och det har det gjort fram tills nu. Jag har även konstiga stickningar i nedre delen av magen på vänster sida. Vilket jag aldrig har. Och mina bröst ömmar alltid samma vecka som jag ska ha min mens så tycker det är tok för tidigt att dom ömmar redan nu :S Ja jag och sambon försöker bli gravida och SEXADE näst intill varje dag fram till ÄL och någon dag efter ÄL.

Någon som varit med om ungefär samma?

• Svar på tråden Ömma bröst efter ägglossning ?
  • Cimani

Precis samma här! Men jag har inga svar, jag är ett frågetecken hela jag...

• surramurra

Får hoppas att det tyder på att det är något där inne :) Skulle bli så överlycklig att jag nog skulle hoppa i taket. Hehe, men man får väl vänta och se. Tycker det är konstigt om brösten reagerar på mensen redan 4 dagar efter ägglossningen. HM

• Trynträ

För mig har de börjat ömma lite 7 dagar efter ÄL. Var så längesen jag hade ÄL att jag inte alls vet om jag brukar ha så eller inte. Drar lite i magen ibland också. Men jag skulle tippa på att det bara är PMS.

• surramurra

Kan man ha pms om man skulle vara gravid eller kan pms bara dyka upp om mensen ska sätta igång ?

• Cimani

PMS är ju en förkortning för pre menstrual stress.. så jag skulle tippa på att det bara är inför mensen
    Men symptomen för pms och grav är ju ack sååå lika..

• surramurra

Mm för jag brukar få ömma bröst innan min mens men inte så här tidigt :S Liksom fyra dagar efter ägglossningen började dom ömma och sticka. Ja jag tycker iaf att det låter rätt konstigt. För min mens ska komma nu om 7 dagar. Och i onsdags var det 9 dagar till min mens.. HM

• Cimani

Jag har samma grej. 7 dagar till bim och nu ömmar tuttarna ordentligt! Men det började för ett par dar sen och det kändes lite tidigt. Stickningarna har jag ju haft ända sen förra bim däromkring. Faktiskt jätte jobbigt. Men det är väl äl- hormoner eller nåt som sen övergår till PMS hormoner eller hur man nu ska säga..

• surramurra

Men helt konstigt om ägget fäster ca 1 vecka efter äl och där i mellan kommer PMS :S Tycker verkligen det där är helt konstigt. 4 dagar efter äl kommer ens PMS alltså hinner knappt ägget fästa om det är befruktat. Fattar inte :s

• Cimani

Ja, jag är ju ingen expert. Har du varit inne på growing people? Såg en länk till en intressant sida där förut på en annan tråd. Kanske kan reda ut något iaf även om det inte handlade om just pms.

Svar på tråden Ömma bröst efter ägglossning ?