• Solisrosis

ryckningar i ögat

sen en vecka tillbaka har jag sådana rycknungar i ögat, en dum fråga kanske, men har det med graviditeten att göra?
    det borde ju inte ha det!!

det har även snurrat till i skallen då och då.. vet ngn avd detta beror på?
    jag är i v 28

• Svar på tråden ryckningar i ögat
  • milli79

Kan va magnesium brist, många har brist på magnesium och det kan va bra vid muskelryckningar, förstoppning och sömnsvårigheter mm. Tas på kvällen.

• Hannan

Hej! Jag har haft nervryckningar i ögat hela min graviditet till o från, men ibland flera veckor i sträck, så otroligt irriterande!! Hade ingen aning om att det kan ha med magnesiumbrist att göra.. men jag tror definitivt det har med grav. att göra eftersom jag har haft det så jättemycket nu senaste 5 månaderna.

• milli79

Ja det kan ju vara nån brist, och det går ju åt mer näring under graviditeten så det kan ju va att du är gravid som gör att du behöver mer av allt. B-vitaminer påverkar oxå nervsystemet kan va bra att ta mer av. Men självklart är det individuellt vad som är orsaken.

• Sara377

Jag har haft så under flera år, då och då... Har kommit fram till att mina ryckningar runt ögat har med stress att göra! Kommer när jag är under fysisk eller psykisk stress...

• Fuxen

De där stämmer precis in på mig är me i vecka 28 å har haft ryckningar i vänsterögat i tre fyra dagar nu. måste nog kolla upp mitt vitaminintag nu ;)

Svar på tråden ryckningar i ögat