• zingoalla

Skidbyxor till kraftig 9-åring

Visste inte riktigt i vilket forum jag skulle lägga min fråga.Är i stort behov av skidbyxor till min dotter i stl 158 problemet är bara att hon är lite kraftig och "vanliga" skidbyxor går ej om.Hjälp vad göra.Måste väl finnas fler barn som är lite bastanta.Har letat på Lindex och Maxi idag,var vad jag hann med.Men behöver lite förslag för morgondagens shoppingtur eller sidor på nätet som kan tänkas ha x-wide.

• Svar på tråden Skidbyxor till kraftig 9-åring
  • Mamma till V och E

EMO 979 skrev 2008-11-22 08:06:59 följande:

Inte för att verka otrevlig..men vore det inte bättre att ta tag i problemet med hennes övervikt...och angående byxor får du väl kika runt om det finns typ D-storlek på nån affär..
    Jag håller med dig att det kanske är något som familjen behöver ta tag i, innan det går för långt.

Samtidigt tycker jag att det är ett tecken på en aktiv unge när man behöver skidbyxor. Självklart ska barnet kunna vara ute och flänga i snön nu i vinter och då kan man ju inte utgå från en vikt som hon kanske når genom den aktiviteten.
  • zingoalla

hm,förstår er tanke.Men min dotter är inte överviktig på det viset.Hon är kraftigt byggd helt enkelt.Inte mycket vi kan göra liksom,inget fett som dallrar utan bara inte stöpt i den formen som kläderna verkar vara sydda i.Har kollat både på bvc när hon var i den åldern och även pratat med skolsköterskan.Dessutom tränar hon 3 dagar i veckan + skolgympan.
    Annars självklart hade vi försökt ta tag i problemet,men faktum kvarstår ju då.För att vara aktiv behövs ju kläder för att kunna vara det.

• ImseVimsig

Hej!

Lindex är smala i storlekarna, där kunde jag aldrig köpa byxor till mina killar när de var mindre.

POP har stora byxor, men det finns även många varianter på sportaffärer. Slalombyxor är ju tighta, men snowboard är ju lite vidare.

Fråga om hjälp på affären, det är klart det finns!

Imse

• Max mamma

Kanske hon kan ha small?

• zingoalla

tack för era tips.Kollade runt idag och hade turen att hitta x-wide på rean i en annan lindex affär jag var inne i.Kollade ääven small men dom blir ganska långa.snowbordbyxor var ju annars en bra idé så har jag inte tänkt att dom e vidare

Svar på tråden Skidbyxor till kraftig 9-åring