• brokenheart87

kanel hjälper mig att gå ner i vikt

Förra året innan jag blev gravid så tappade jag 8 kg inom 2 månader genom att minska på sött o ta pyttelite kanel i mjölk varje dag, nu efter graviditetn så körde jag med godis bara en gågn i veckan men ingeting hände istället så gjick jag upp. Nu kör jag med att jag äter nåt så fort jag blir hungrig godis max två gånger i veckan o lite kanel varje dag o på 3 veckpr så har jag tappat 2.5kg

Undrar om kanel hjälper oss med pco eftersom den har nån påverkan på insulin har jag läst. Jag började med kanel efter min homepat sa att den kan hjälpa till med att bli gravid men man ska ta pyttelite varje dag o en gång om dagen.

tänkte bara tipsa samt fråga om det har hjälpt nån annan med.

• Svar på tråden kanel hjälper mig att gå ner i vikt
  • modestyonly

Är det speciellt för er med PCO eller kan det hjälpa vem som helst att gå ner i vikt? Hur mycket är pyttelite?

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • brokenheart87

jag e osäker har läst nånstans om att den hjälper med fettförbränning samt nåt med insulin det var längesen jag läste men det e bara att googla.
    Jag har ju vanlig powder av kanel så tar bara lite grann svårt att säga men tar så att mjölken smakar lite kanel bara inte mycket.

• LiselottePCOS

Jag har hört att man behöver ½-1 tsk kanel 3 ggr per dag.

6  muggar,"äkta" grönt  om dagen ökar med insulinkänsligheten.

Har något om båda delarna i "minblogg" från förra året eller tidigare ..om gröntte med  en läkare som heter Åker Sjöholm.

• brokenheart87

kan va att jag har mild pco och därför så räcker det med en gång jag tar inte så mycket eftersom jag e rädd att det kanske e farligt att ta för mycket..

Svar på tråden kanel hjälper mig att gå ner i vikt