• Saabina

Frusen tidigt i graviditeten?

Hejsan, jag undrar om det är någon som är gravid som har frusit mycket i början av sin graviditet? Det är så att jag är förhoppningsvis i v 5 om inte mensen kommer nu på fredag! OCh jag fryser ihjäl! ha detssutom andra symtom också, gaser i magen, lite illamående o.s.v.

• Svar på tråden Frusen tidigt i graviditeten?
  • Eminor

Hej! Jag var ovanligt varm enligt min pojkvän, men själv frös jag v 6-8 ungefär. Magen bubblar nåt vansinnigt o ibland tycker jag inte att jag kan visa mig bland folk, för jag bara rapar hela tiden... Inget vidare. Jag är nu i v 10, och magen har lugnat ned sig lite, iallafall vissa dagar...

• Quenta Silmarillion

Hej! Fryser gör jag som en känguru på Antarktis (är i vecka nio) men magen har inte varit gasig en endaste gång, tack o lov!
    Min sambo tycker att jag är väldigt varm o skön, men det är då inget jag får njuta av...

• Malin78

Frös konstant i början av min grav. men i v.12-13 vände det..nu svettas ajg som en gris mest hela tiden..är i v.30

• Gretchen

Jag är i vecka 12 nu och fryser så jag håller på att bli tokig. Sitter med full värme OCH rumpvärme på i bilen trots att solen skiner som bara den...

• Åska

Kroppstemperaturen stiger när man är gravid, så det är ju inte konstigt att man känner sig frusen.

• Scary Mary

Jag frös som en liten en under första tiden av min grav. Näsa, händer och fötter var kalla och vita.
    På natten däremot var jag som en kamin!

Nu i vecka 19 är det bättre. Varken för varm eller för kall.

Sen kanske jag önskar att det ska bli en lite kallare sommar. Höggravid i 30 graders värme är nog ingen hit
    Men man får väl ligga som en strandad val vid beachen, med fötterna i havet hela sommaren.

• qatt

Jag fryser konstant. Har blåa nagelbäddar och huttrar. Så mycket för den utlovade välfungerande blodcirkulationen man skulle få när man slutade röka : (

• and

Jag frös något otroligt sådär i början av graviditeten. Det var förmodligen pga av järnbrist för jag har alltid legat lågt men i och med graviditeten blev det då ännu lägre. Jag knaprar Niferex varannan dag nu och det hjälpte upp både att jag blev mycket piggare och att jag slapp gå omkring med stora raggsockor. Tala med BM.

• Milda

Jag var väldigt frusen. Ända fram till ca. v17.
    Nu har jag börjat känna av dom här värmesvallningarna.....hihi....

• Liina

Jag fryser som en liten gris!! Är i vecka 7. Va bra jag läste det här för jag hade inte kopplat ihop det med graviditeten. Trodde jag höll på att bli sjuk eller nåt...

• oOoJOYoOo

Jäpp jag gjorde oxå de...men nu har d vänt til mera svettningar som kommer över mig ...är i v13 nu

• lillanp

Jag var oxå frusen i början. Vände kanske vid v10 typ.

• IceLizzie

Hmm, jag borde nog sluta läsa här på FL, men jag tycker att ju mer jag läser, desto mer graviditetssymptom har jag! Antagligen skengravid, för jag har ju fortfarande min p-stav i. Men jag hoppas på att snart få tillhöra de gravidas skara! Lycka till allihopa!

• katho

Jag frös inte i början av graviditeten och jag fryser inte nu heller - jag är varm! Jag har faktiskt snarare blivit varmare sedan jag blev gravid (var lite småfrusen av mig innan).

• petrusjka

Jag var tvungen att gå in på tråden för att få läsa lite om kyla och människor som fryser, jag är så VARM...min kropp kokar och fötterna svullnar några storlekar redan på förmiddagen... är i v 38+3 och längtar efter att få träffa lilla snigelungen härinne.

Hoppas att det är graviditetssymptom för er som är osäkra!!!

• Majsan71

Och här är en till som är frusen jämt. Det har varit likadant vid mina tre tidigare graviditeter så det är väl något som man får stå ut med så här i början. Själv duschar jag så varmt det bara går och stiger ut därifrån röd som en kräfta

• AmandaPitkänen

*brrr..* Jag fryser hela tiden medans min sambo tycker att jag är varm. Verkar som om andra också har upplevt det, trodde att jag höll på att bli sjuk men att det aldrig bröt ut. Är i v 9 nu.

• höst

Jag fryser och fryser, är kall tycker jag men maken säger jag börjar vara varm om fötterna vilket han trodde var omöjligt
    Blodcirkulationen är otrolig, för när bm sticker mig för blodproven kommer det blod direkt och det har det aldrig gjort förrut

Vetekudde, skinntofflor och filt är mina tips

Svar på tråden Frusen tidigt i graviditeten?