Rengöring av öronen - hur gör ni och hur ofta?
Hur gör ni när ni gör rent öronen från vax på era små barn? Våra är 11 månader och det är inte lätt att ta bort vaxet. Hur ofta göra ni rent öronen?
Hur gör ni när ni gör rent öronen från vax på era små barn? Våra är 11 månader och det är inte lätt att ta bort vaxet. Hur ofta göra ni rent öronen?
Jag brukar topsa lillen när jag ammar honom. Lite klurigt men det går.
Vi har topps som är formade så att de inte kan åka för långt in i örat. Jag brukar rensa när han ligger på skötbordet. Han tycker det är rätt skönt. :)
Jag har sånna här tops som jag tar efter hon har badat. Vaxet som sitter längre in ska vara där.
En öronläkare sa till mig när jag var yngre att man inte ska stoppa in nått i örat som är större än din armbåge
zoom.trendybaby.dk/erez4/cache/TrendyBaby_Leverandoer_The%20organic%20company_12420_tif_65810b3f7bf9173d.jpg
Liten mjau. det har jag oxå hört. man ska väl igentligen inte rengöra varken öron eller näsa på den lille. eftersom kroppen sköter sånt själv. men jag tror få kan låta bli att klägga ut öronväxet när det börjar bli "kockor".
Använder babytops. Såna som ngn länkade bild till. använder ett par ggr i veckan efter bad.
Jag tar bort det som syns. Tar med en vanlig tops. Eller så tvättar jag av med fingret när hon badar... Funkar det med...
Tar en tops med lite babyolja när det ser skitigt ut i ytterörat, aldrig längre in. Blir kanske varannan vecka eller så.
Hur gamla är era små och hur får ni dem att ligga stilla?
Min dotter "fryser" till när jag pillar henne i öronen. Hon gillar det. Henne pappa med.....
Liten Mjau skrev 2008-11-24 09:05:33 följande:
Jag har själv varit en sån som har rengjort för långt in i örat på mig själv. Jag har nu eksem och nästan konstant klia i båda öronen pluss lite nedsatt hörsel. Så det stämmer väldigt bra att man inte ska använda något mindre än en armbåge