• tovatilltusen

Vad är M för storlek?

När det idag står M i kläderna är det fortfarande 38/40 eller är det 40/42. Jag menar på HMs kläder i första hand.

• Svar på tråden Vad är M för storlek?
  • Dino78

Jag har stl 38/40 och jag köpte på HM underkläder i S och dom var skitstora. Trosorna skulle jag tippat på var i stl stl 42 typ...skumt! Så jag tror M är 40/42...men jag vet inte.

• bumbi wilmas mamma

Jag köpte en tröja på lindex som var M- 40/42

• linda87

S 36-38, M 38-40, L 40-42 XL 42-44 Det är vad sverige har bestämt sen om dte inte stämmer överens med H&M dte är ju en annan 5:a *S* vet att d ekna ha lite knepiga storlekar ibland

• TweleGirl

HM har ju ändrat sina storlekar nu till 36/38 istället för 38/40. M är 38/40 men hos HM är det 36/38. jag beställer iaf tröjor i 36/38 för 40/42 var hur stort som helst!! har aldrig kunnat haft S förut, så det vore konstigt om jag krympt. men byxor däremot ligger på 40(42)..

• Knyttet och K

jag har läst att man ändrat standardet så att M motsvarar 40/42 istället för som tidigare 38/40.

• BabyJia

Knyttet och K: Men e 38/40 Small nu då el? hmm...blir inte klok på dagens stl:-/

• Nikhita

Jag vet att HM har ändrat sina storlekar.. Minns inte riktigt hur,
    men det skulle bli europeisk standard.

Skulle köpa trosor i stl XL till en väninna, men XL fanns inte längre.
    De hänvisade mig till L.

• Moster S

36/38 är small nu, 40/42 är M. Det är ju ändrat på en del ställen, har set det på bl.a. H&M och Lindex. Det är lite krångligt när de blandar så där, eftersom det var 34/36 innan ocj 38/40. Känns lite onädigt...

Svar på tråden Vad är M för storlek?