• teambe

Playmobil till 3-åring?

Vi tänkte hjälpa farmor lite på traven med julklapp till vår tre-åriga dotter. Hon tycker riddare är coola och gillar att leka med små figurer, så när jag surfade på nätet fick jag upp playmobil-sidor. Det ser ju ut som fina leksaker, men på ålersrekommendationen står det 4 år. Är det saker som kräver att man bygger ihop dem som kan vara svårt för en 3-åring tror ni?

• Svar på tråden Playmobil till 3-åring?
  • arkeologitjejen

Om jag inte minns fel från när man var liten och lekte med Playmobil så var det en hel del småsaker som man kan råka svälja samt lite grann att plocka ihop, typ saker att klä på gubbarna etc. Tror nog att hon kommer tycka det är kul, men att du kanske får hjälpa henne lite i början eller hålla koll med tanke på smådelar.

Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • solfrost

tror det är mest att det är smådelar?

duplo är ju från 2 år fast jag har kört det från 1 år

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • teambe

Hon stoppar nog inget i munnen, men smådelar avskräcker lite iofs med tanke på att sådana brukar ha en benägenhet att hamna lite överallt till slut.

• Ullis 10

Min 2-åring leker med sånt!

• Veliga Mamman

Min dotter (nu 3,5 ) började leka med playmobil när hon var ca 2 år och hon tycker det är jätteroligt.

det är mycket smådelar så om de vill stoppa saker i munnen är det inte att rekomendera men annars tycker jag det är bra och hållbara leksaker.

Man behöver ju inte ha alla smådelar framma heller som olika hattar mm.

Dottern har önskat sig ett litet hus till sina playmobilgubbar i julklapp

• wity

Min son är 3 år och han kommer få playmobilsaker i julklapp.
    Han har iofs aldrig stoppat smådelar i munnen och dessutom brukar jag sitta med när de leker med playmobil.
    Det finns ju lite större playmobilsaker också, bussar, piratskepp borgar osv...man kan ju lägga undan de allra minsta delarna ett tag.

• teambe

Att lägga undan de minsta delarna låter som en bra idé, inte för kvävningsrisken som sagt utan mer för att de kommer bort hela tiden. Det verkar som att det finns en massa skoj i serien som passar alla intressen.

Svar på tråden Playmobil till 3-åring?