• aliez

Polarn o Pyret kläder

Ni som köper Polarn o Pyret kläder, är det så att deras kläder har så mycket bättre kvalitè än andra billigare märken. Eller köper ni kläder därifrån för att ni tycker att dom är så fina. Jag funderar på om det verkligen är värt att köpa lite dyrare märkeskläder till mitt barn. Vissa klädesplagg från billigare kedjor har jag märkt att det är urusel kvalitè. Efter ett par tvättar så är det inte samma plagg varken i färg eller form från dessa lite billigare kedjor. Men jag har även plagg från dessa som har hållt superbra. Vad tycker ni, är det värt pengarna att köpa dessa lite dyrare plagg ? Eller köper ni dom endast för märkets skull och att ni tycker dom är fina ?

• Svar på tråden Polarn o Pyret kläder
  • hejlis

Jag köper väldigt "blandat", jag köper det jag tycker är fint. Tycker POP håller ung. samma kvalitet som typ Lindex och Kapp Ahl. Och det som jag har märkt är att det är ganska så varierande kvalitet. Har några tunikor till dottern från pop, de är INTE särskilt bra i tyget ( blev tex noppiga väldigt fort). Däremot har jag ett par bodysar till sonen från pop, som har hållt otroligt väl i både färg/passform och "tyg". Några märken som jag tycker håller en hög och ffa. JÄMN kvalitet är tex Molo och Me and I. Sen om en body i stl62 är värd över 200-300:- är väl en anna sak...

• Eva S

Jag handlar inte på polarn och pyret men har fått några plagg därifrån. Och jag är inte nöjd med kvaliteten på dessa plagg. Hade förväntat mig bättre. Bodysarna tappade formen jättesnabbt och färgen på tryckknapparna trillade av lika snabbt. Mudden i ett par byxor blev aldrig sig själva efter en tvätt. I ett par byxor blev det ett hål efter att hon använt dem normalt i en dag. En mössa med öronlappar sitter öronlapparna fel och täcker aldrig båda öronen hur man än har den. Vi fick "ärva" ett par jeans av kompisar och de har varit kanon men det är ju jeans.

Men de har skitsnygga kläder måste jag säga men jag vågar inte lägga de pengarna när vi i stort sett bara har dåliga erfarenheter.

• fiamalm

Köper inget på PoP om jag inte springer på nåt som är så snygg så det bara måste köpas, tycker att de håller samma kvalitet som lindex, jag köper mest name it kläder som verkligen är helt underbara i kvalitet, passform. De är dessutom rätt billiga, typ lindex priser.

• aliez

Av vad ni som har svarat än så verkar det vara åt det hållet som jag också har upplevt. Vissa kläder från polarn kan ha superkvalitè. Men många andra verkar inte ha bättre kvalitè än de som kommer från en billigare affär. Sen verkar det också som om vissa har sämre kvalitè ? Så om man nu vill köpa kläder som är hyffsat tåliga så är det knappt värt att lägga ut dessa pengar om man inte bryr sig om vilket märke det sitter på plagget känns det som. De som handlar hos Polarn gör det kanske mycket bara för att vissa plagg är såå fina !

• Marie1978

Tycker POP har jättesnygga kläder och väldigt bra kvalitet. Dessutom bra andrahandsvärde när man säljer dem på Tradera. Då blir det ju inte så dyrt!

Framför allt tycker jag att ytterkläderna från POP är i en klass för sig!!! Helt outstandig när det gäller kvalitet, funktion och utseende!
    Men smaken är som baken...

• S vali s

Jag handlar inte kläder på PO.P för att visa upp ett "märke" - bättre självkänsla än så har jag
    Jag köper kläderna dels för att de är snygga och framför allt för att de är av bra kvalite, dottern har thigts o tröjor därifrån som hon använt i drygt ett år, fortfarande hur fina som helst i färgerna, inga noppor och passformen har hållt i sig, mer än man kan säga om de kläderna vi köpt på KappAhl.
    Under 3års tid har jag en enda gång råkat ut för ett plagg som inte höll kvaliten, ett par jeans där sömmen släppt efter första tvätten - inga som helst problem med att byta dessa och det andra paret var hur bra som helst, må¨ndagsexemplar existerar hos alla märken.

Den late får brått när det blir kväll
  • aliez

Säljer man dom på tradera så får man ju säkert igen en hel del. Vad roligt att läsa att vissa är jättenöjda också. Håller dom sig fina så länge är det absolut värt pengarna. Jag tycker att det är sånt slöseri att köpa kläder som är helt ur form och färg efter bara några tvättar. Men jag är inte ute efter att köpa dyra kläder för att använda mitt barn som en skyltdocka. Vad jag har hört och läst verkar det som om det oftast inte heller är några problem att reklamera kläder som inte hållt enligt deras krav. Kan tänka mig att det är betydligt svårare och kanske omöjligt i vissa andra av de "billigare" butikerna.

• newatthis

Tycker pops kläder är fina och håller betydligt bättre kvalitet än de billigare märkerna, men går nog mest på att jag tycker att de är snyggare. Köper även danska märkeskläder och det är samma där, de är toksnygga och bra kvalitet = helt klart värt det...

• Tant Green

Vissa av deras kläder tycker jag har väldigt bra kvalitet, men inte alla. Mest problem har vi väl haft med mörka tröjor som tappat färgen snabbt, annars brukar de vara bra. Jag köper dem mest för att jag gillar den enkla stilen, ofta svårt att hitta enfärgade kläder annars, också är det ju bra andrahandsvärde på Tradera.

• milimina

jag köper kläder jag tycker är fina och pop har mycket fint. fast jag köper nästan bara från deras outlet, rea eller beg det ska vara nåt alldeles sjusärdeles fint för att jag ska köpa det till fullpris. men i regel så tycker jag absolut att deras kvalitet är mycket bättre än hm, lindex och liknande. har nog aldrig lyckats få/köpt nåt plagg som blivit urtvättat eller så det enda jag kommer på är en fuskpolo i merinoull som krympte trots att jag följde tvättråden, men den fick jag byta utan problem.

• Korint

Jag köper mycket kläder på PO.P, av fler anledningar.

De är i bra kvalitet, bra passform och funktion, det är kläder gjorda för barn, inte små vuxenkläder och det tycker jag är viktigt. Man får gå och leta upp plagg som passar barn mellan travar av små stickade luvtröjor och dylikt som bara blir bylsiga och obekväma på hos många billigare kedjor.

Sen gillar jag att de inte har så stereotypa uppdelningar på tjej- och killkläder som nästan alla billigare kedjor har. Visst har Polarn oxå tjejkläder i form av klänningar och kjolar och rosa plagg, men de vedervärdiga kombinationerna som en rosa klänning med glitter, volanger och dessutom töntiga tryck finns inte, och inte heller motsvarigheter på killsidan såsom armybrallor med flygvapentryck på.

Den sista aspekten som faktiskt för mig är rätt avgörande när det kommer till den faktiska tidpunkten för själva inköpen är att man kommer in i PO.P's butiker med barnvagn, de är inte helt överfyllda med klädsnurror och hängare som står så trångt att jag inte kommer in i affären för att ens kunna leta upp eventuella bra plagg. PO.P har dessutom i alla de butiker jag varit i haft en liten lekhörna så att jag kan få kanske en hel kvart på mig.

Polarn är klart bäst tycker jag! Jag vet att jag är lite nördig, med det står jag för

• gbgumman

Jag köper jätte mycket po.p. till mina barn. Inte enbart men MYCKET. Jag tycker de är överlägsna.  Jag känner mig alltid nöjd ända fram till de är för små eller helt utslitna och det känns bra. När jag köper på hm så ångrar jag mig ofta och tycker det var ett onödigt köp. lindex är jag dock ganska nöjd med i allafall fix plaggen. Sedan gillar jag "små folk" och ett annat märke som jag inte kommer ihåg namnet på. Visst är de dyra men jag tycker inte om att bli besviken.

Dock så gillar jag hm strumpbyxor de är billiga och det är något som inte hålls fin oavsätt märke.

Mamma till Eskil och Sonja
  • corrob

Jag köper jättemycket kläder till min dotter från polarn och pyret. Overaller, jackor , mössor mm tycker jag är jättebra/varma och fina dessutom.
    Gillar även deras kläder, Så fina färger och detaljrika saker. Har inte märkt att de är varken sämre eller bättre kvalité än tex lindex.
    Andrahandsvärdet på dom är också ganska bra så jag köper mycket hellre på Po.p än på tex H&M.
    Märken som jag älskar utöver Po.p är Katvig och Småfolk. De är i superb kvalité!

Svar på tråden Polarn o Pyret kläder