• Anonym (flytta)

eftersända barnens post???

ska göra en flyttanmälan nu och eftersändning av min post.
    men känns så onödigt att lägga ut nästan 200:-/barn (4st) som knappt aldrig får post.
    dessutom kommer deras pappa bo kvar ett tag. hur skulle ni gjort??

• Svar på tråden eftersända barnens post???
  • ludenben

men du gör ju en för hela familjen... inte var sin

• ludenben

eller ja, alla utom pappa

• zenna

Som ludenben säger, du betalar ju för 1 familij. Kommer jag inte ihåg fel så fyller du i barnens namn som ska ingå i flytten eller om det är antal barn??

• antispantis

när vi flyttade (5 i hela familjen) betalade vi bara ca350kr för allt att eftersända.

• antispantis
    zenna skrev 2008-11-22 16:28:41 följande:
    Som ludenben säger, du betalar ju för 1 familij. Kommer jag inte ihåg fel så fyller du i barnens namn som ska ingå i flytten eller om det är antal barn??
    alla barnens namn och person nummer måste vara med när man gör anmällan. sen måste pappan godkänna det sen när papperen kommer hem
  • ludenben

att varje medlem tar för sig gör man bara om man flyttar till olika ställen gå in på adressändring (vilken sida de nu har) och kolla de olika alternativen.

• Emerun

Du måste i vilket fall som helst flyttanmäla barnen när pappan ska flytta annars stämmer  det inte i folkbokföringen sen, sen eller på en gång spelar väll ingen roll.

• Anonym (flytta)

tack för era svar
    såg det sen när fyllde i allt att det blev 390:- för alla

• Anonym (flytta)

men det spelar väl roll på var de är skrivna när jag söker bostadsbidrag och så..

Emerun skrev 2008-11-22 16:34:13 följande:
    Du måste i vilket fall som helst flyttanmäla barnen när pappan ska flytta annars stämmer  det inte i folkbokföringen sen, sen eller på en gång spelar väll ingen roll.
  • Tilde89

Anonym (flytta) skrev 2008-11-22 16:42:56 följande:

men det spelar väl roll på var de är skrivna när jag söker bostadsbidrag och så..
    jo har för mig att det gör det.
  • Anonym (flytta)

tror det också ja
    men anmälde dem samtidigt nu, så det är ju gjrot ändå
    men tack

Tilde89 skrev 2008-11-22 16:45:11 följande:
    Anonym (flytta) skrev 2008-11-22 16:42:56 följande:
    jo har för mig att det gör det.
  • Anonym (brevbärare)

Jag jobbar som brevbärare och det är väldigt förvirrande när man ser att ett par flyttar ifrån varandra, endast den enas namn står kvar där de bodde tillsammans och så är det bara den andres namn som eftersänds och inte barnens. Vart tog barnet vägen liksom? Är inte speciellt kul att skicka tillbaka viktiga papper (lasarettet t.ex) till avsändaren som dyker upp igen å igen å igen...

Så det är bra att du tog ALLA familjemedlemmar som flyttar med!

• ludenben

är fd brevbärare men om bara en vuxen flyttar och barnen inte har nån eftersändning eller ändring i folkbokföringen så måste det ju antas att de bor kvar tillsammans med pappa i detta fallet. Och då måste ju posten levereras dit eftersom det inte finns andra uppgifter.

Anonym (brevbärare) skrev 2008-11-22 16:46:50 följande:
    Jag jobbar som brevbärare och det är väldigt förvirrande när man ser att ett par flyttar ifrån varandra, endast den enas namn står kvar där de bodde tillsammans och så är det bara den andres namn som eftersänds och inte barnens. Vart tog barnet vägen liksom? Är inte speciellt kul att skicka tillbaka viktiga papper (lasarettet t.ex) till avsändaren som dyker upp igen å igen å igen... Så det är bra att du tog ALLA familjemedlemmar som flyttar med!
  • Anonym (brevbärare)

Men det händer att alla namn försvinner UTOM pappans/mammans..

• ludenben

ja men det var ju det jag skrev. Hur kan du som brevbärare veta om de bor kvar om det inte kommit uppgifter?? Utan uppgifter och en vuxen fortfarande bor kvar (pappan) så måste det ju antas att barnen bor där med. Men nu gör ju hon eftersändning för dem med och då blir det ju inte förvirrande.

Anonym (brevbärare) skrev 2008-11-22 16:49:50 följande:
  • Anonym (flytta)

men måste man inte lägga på dem där ändå om adressen stämmer enligt folkbokföringen??
    är ju inte alla som har barnens namn på lådan

den saken spelar nog ingen större roll i vårt fall då vi har hus i dagsläget och inga namn alls på brevlådan

Anonym (brevbärare) skrev 2008-11-22 16:49:50 följande:

• ludenben

jo det är klart att brevbäraren måste lägga på breven om adressen stämmer med folkbokföringen. Då finns ju inga andra uppgifter. Bara för att en vuxen flyttar ut kan man inte dra egna slutsatser och tro att barnen flyttat med. Och det är få som har barnens namn på lådan om man inte heter olika

Anonym (flytta) skrev 2008-11-22 16:52:31 följande:
    men måste man inte lägga på dem där ändå om adressen stämmer enligt folkbokföringen?? är ju inte alla som har barnens namn på lådan den saken spelar nog ingen större roll i vårt fall då vi har hus i dagsläget och inga namn alls på brevlådan Anonym (brevbärare) skrev 2008-11-22 16:49:50 följande:
  • Anonym (flytta)

den förutsättningen som drogs var väl att lapp med barnens namn tagits ner. men kan ju hända att man bara tagit ner den tillfälligt för att ändra utseendet på den eller något...

ludenben skrev 2008-11-22 16:54:40 följande:
    jo det är klart att brevbäraren måste lägga på breven om adressen stämmer med folkbokföringen. Då finns ju inga andra uppgifter. Bara för att en vuxen flyttar ut kan man inte dra egna slutsatser och tro att barnen flyttat med. Och det är få som har barnens namn på lådan om man inte heter olika
  • ludenben

fast oavsett om lappen är borta eller inte, om barnet fortfarande är folkbokfört på adressen så måste man ju lägga ner breven. Då får man väl ringa på eller lägga en lapp där det står att du ska kontakta brevbärarkontoret. Påklistrade lappar på dörren kan ju trillat ner eller vad som helst. Byts en namnskylt på brevinkastet är det en annan sak.

Anonym (flytta) skrev 2008-11-22 17:07:37 följande:
    den förutsättningen som drogs var väl att lapp med barnens namn tagits ner. men kan ju hända att man bara tagit ner den tillfälligt för att ändra utseendet på den eller något...
Svar på tråden eftersända barnens post???