• Mrs A

Vilken tidning passar till en 12-åring?

Hej!

Jag har fått för mig att det är trevligt att ge bort prenumerationer på tidningar i julklapp. Vilken tidning passar om man är en helt vanlig 12-åring? Frida?

• Svar på tråden Vilken tidning passar till en 12-åring?
  • Ciliaja

Julia Frida Okay Starlet

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • frecklefart90

Jag skulle aldrig köpa frida till en 12 åring. Jag läste Frida i den åldern och det var helt sjuka råd hur man skulle vara om man ville ha en kille osv.
    Nemi kanske vore nått? Gillar hon serietidningar?

• Mrs A

Ok, perfekt! Hittade bra erbjudande på Frida. Det är inte för mkt utseende o "yta" i den då?

• frecklefart90
    Mrs A skrev 2008-11-22 16:33:17 följande:
    Ok, perfekt! Hittade bra erbjudande på Frida. Det är inte för mkt utseende o "yta" i den då?
    Jo det är precis vad det är. Och sextips.
  • Mrs A

Nej, ingen serietidning.

Vilken tidning är Josefine (?) i Stjärnor på is redaktör för? Hon verkar så "down to earth" o trevlig.

• Mrs A
    frecklefart90 skrev 2008-11-22 16:34:16 följande:
    Jo det är precis vad det är. Och sextips.
    Oki, vill ju knappast uppmuntra till sex i den åldern...
  • Krabbolina

Mrs A skrev 2008-11-22 16:35:02 följande:

Nej, ingen serietidning. Vilken tidning är Josefine (?) i Stjärnor på is redaktör för? Hon verkar så "down to earth" o trevlig.
    julia tror jag hon är redaktör för.
  • maximum

Jag älskade Frida tidningen i den åldern.

• Kalle Karls mamma

fasst om man ska va rädd för sexfrågor ska dom nog inte titta på tvn heller eller läsa något annat än bamse.'

Jag tror nog inte flickor i den ålden alltid läser sexfrågor

• frecklefart90
    Kalle Karls mamma skrev 2008-11-22 16:46:04 följande:
    fasst om man ska va rädd för sexfrågor ska dom nog inte titta på tvn heller eller läsa något annat än bamse.' Jag tror nog inte flickor i den ålden alltid läser sexfrågor
    Det är snarare tidningens syn på sexfrågor som bör undvikas. Den är väldigt bakåtsträvande då det är mycket sitt söt och var snäll attityd som är skrämmande. När jag var 12 och läste frida så slängde jag och mina kompisar sig över sexsidorna med hull och hår. Det var ju det som var mest spännande.
  • frecklefart90

Vad har hon för intressen föressten?
    Gillar hon djur är härliga hund en bra tidning.

• amalie79

Nemi är väl verkligen inte en serie för en 12-åring, tror inte man fattar poängen med den då!

• MosterMammaMia
    frecklefart90 skrev 2008-11-22 16:56:51 följande:
    Vad har hon för intressen föressten?Gillar hon djur är härliga hund en bra tidning.
    Finns en bra tidning som heter "Pets" med om man nu gilla djur.
  • frecklefart90
    amalie79 skrev 2008-11-22 16:58:20 följande:
    Nemi är väl verkligen inte en serie för en 12-åring, tror inte man fattar poängen med den då!
    Det beror väl på hur mogen man är som 12 åring och vad man har för humor.
  • frecklefart90
    Mrs A skrev 2008-11-22 17:08:26 följande:
    Tror jag satsar på Julia.
    Det blir nog bra
  • Mrs A

Så här står det om Julia, precis vad jag var ute efter!

"Julia vänder sig till flickor mellan 9 och 14 år. Tidningen vill både aktivera, inspirera, informera och underhålla läsaren. Julia speglar en 11-12-årings liv med allt de är intresserade av; skola, kompisar, killar, djur, sport, musik, mode, böcker, idoler, pyssel, recept, vetenskap?

Tidningen bygger på ett nära samarbete med läsarna. Det är läsarna själva som visar mode och frisyrer, recenserar filmer, intervjuar idoler, skriver noveller, bidrar med insändare etc. Modellerna som visar kläder och frisyrer är alltid Julialäsare som ser ut som vanliga 12-åringar gör. Budskapet är: Du duger som du är!

Julia är en rolig tidning för tjejer som föräldrar kan känna sig helt trygga med!"

Tack för tipset!

Svar på tråden Vilken tidning passar till en 12-åring?