• chanteleos

Ångrengöring från TV-shop...något att ha?

Känns som en smart investering om man vill skippa rengöringsmedel och samtidigt städa smidigt och rent. Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Ångrengöring från TV-shop...något att ha?
  • gaffsan

Jag vill också veta, om någon köptoch provat

• mimmi 1

Jag har H2O moppen från tv-shopen...
    den är effektiv, och det blir rent... men jag tycker den är lite klumpig att använda. man måste hålla in knappen hela tiden,vilket är jobbigt för min handled. det blir ganska blött efteråt, men vi har golvvärme, så det torkar rätt fort hos oss.

sladden känns lite ivägen, och den är stor att förvara.

microfiberöverdragen, som man rengör med, är lätta att tvätta av, och man ser verkligen hur bra den är, när man ser hur smutsig den blir, fast man tycker att golvet inte ser smutsigt ut innan...

ja, där har ni några för-och nackdelar!

• gaffsan

ja tack denna fråga handlar ej strykjärn. utan om rengöring

• Trinity78
    mimmi 1 skrev 2008-11-22 21:11:10 följande:
    eeh.. har du inte länkat till en ångstryk-grej? jag fattar det som TS menar rengöring, alltså en mopp?
    Jag trodde att det var den hon menade. TS är inte så utförlig.
    Reproductively challenged
  • chanteleos

Tänker mer på mopp, eller "ångdammsugare" vad man nu ska kalla det. TV-shop har något som heter shark steam blaster och det låter väldigt bra. Vet dock inte hur verkligheten ser ut...det som jag försöker få fram =)

• Joonas

Jag har en sådan mopp. Jag tycker att den funkar bra, det känns renare i alla fall. Det bästa är, enligt mig, att man kan ångtvätta sina mattor utan att ta dem från golvet... En gång i veckan blir det gjort nu för tiden!Räcka ut tungan

• mimmi 1

Joonas, är det en H2O mopp, eller en sån där ångdammsugare du har?
    Jag har en H2O mopp, men jag har inte testat att ta mattorna än... golvet blir ju så blött, så jag undrar om inte mattorna blir jätteblöta åxå??

• Joonas
    mimmi 1 skrev 2008-11-23 01:06:34 följande:
    Joonas, är det en H2O mopp, eller en sån där ångdammsugare du har? Jag har en H2O mopp, men jag har inte testat att ta mattorna än... golvet blir ju så blött, så jag undrar om inte mattorna blir jätteblöta åxå??
    Frågan är om inte din mop är lite trasig då? Golvet ska inte bli särskilt vått efteråt. Min läckte lite en gång, men då hade jag inte satt i vattenbehållaren rätt, så det blev fel i vattenförsörjningen till ånggeneratorn. När jag fattat det blev golven inte längre särskilt våta. Våta blir de ju förstås, men det ska inte bli pölar...
    Mattorna funkar moppen utmärkt på. Här blir både ryamattor och röllakanmattor tvättade. Härligt!
  • mimmi 1

aha.. intressant... jag har läst så många som upplever att golven blir rätt blöta, så jag trodde det skulle vara så...
    då ska jag ta och kolla om det beror på nåt sånt som du skrev om! tack...

Dom är ju lite smarta, Twins, erbjuder att man kan skicka tillbaka om man inte är nöjd, men vad kostar frakten? den är ju rätt tung...

Har jag fel på knappen åxå? eller behöver du åxå hålla in den hela tiden? det tycker jag är lite tokigt faktiskt...

• Joonas
    mimmi 1 skrev 2008-11-23 14:54:10 följande:
    aha.. intressant... jag har läst så många som upplever att golven blir rätt blöta, så jag trodde det skulle vara så... då ska jag ta och kolla om det beror på nåt sånt som du skrev om! tack... Dom är ju lite smarta, Twins, erbjuder att man kan skicka tillbaka om man inte är nöjd, men vad kostar frakten? den är ju rätt tung... Har jag fel på knappen åxå? eller behöver du åxå hålla in den hela tiden? det tycker jag är lite tokigt faktiskt...
    Den ska man inte hålla in under tiden. Man trycker in den när man startar och trycker en gång till när man stänger av. Jag tycker du ska maila dem. De är faktiskt rätt duktiga på att svara. Det var så jag fick reda på hur jag skulle göra. Dessutom betalar de väl frakten om det är en reklamation?
  • mimmi 1

Tack för svaret... trodde att det skulle vara så...
    när jag släpper knappen, så slutar det att ånga...
    och då är det väl förklaringen till att det blir så blött kanske??
    men hoppas att dom godkänner en reklamation då, det är ju ett par måmader sen jag köpte den...

• Joonas
    Reklamation – Privatpersoner har enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt från det datum som varan inköptes, oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att felet redan fanns vid leveranstillfället.
    (från deras hemsida)
  • mimmi 1

Tack igen Joonas.... då är det bara att hålla tummarna för att jag har kvar några papper då....

ska leta i kväll.... vilken tur att du finns

• Joonas
    mimmi 1 skrev 2008-11-23 17:28:28 följande:
    Tack igen Joonas.... då är det bara att hålla tummarna för att jag har kvar några papper då.... ska leta i kväll.... vilken tur att du finns
    Haha, jo, ibland kan man hjälpa till. Det är roligt! Jag har kvar både kartong och papper, för säkerhets skull!
  • mimmi 1

ja, nu menar jag ju papper, alltså fakturan! inte omslagspapperet...

• Joonas
    mimmi 1 skrev 2008-11-23 21:24:42 följande:
    ja, nu menar jag ju papper, alltså fakturan! inte omslagspapperet...
    Hehe, jo det menade jag med... Men kartongen är ju bra den med, om man skulle skicka tillbaka menar jag. Deras lager ligger i Malmö, men man måste skicka dit grejjorna även om man bor 20 minuter därifrån. Konstigt?
  • nilla 1972

jag har den golvmoppen jag gillar den och den är kanonbra till mattor. men jag använder den bara då och då för jag tycker den är tung inte alls så smidig som i reklamen .men ångrar inte köpet.

Svar på tråden Ångrengöring från TV-shop...något att ha?