Kan man bo i ett hus men inte få sin post dit?
Kan man bo i ett hus (alltså inte äga det men vara skriven där) men inte få sin post dit? Alltså få posten till ett närliggande postkontor eller liknande o hämta den nån gång i veckan?
Kan man bo i ett hus (alltså inte äga det men vara skriven där) men inte få sin post dit? Alltså få posten till ett närliggande postkontor eller liknande o hämta den nån gång i veckan?
Det finns väl fortfarande postfack på posten
Är inte det att ha en postbox?
Man kan ju beställa eftersändning på sommaren så det borde väl gå.
Bara att skaffa en boxadress. Då går du sedan till postkontoret för att hämta posten.
Heter det postfack? Aha ok. Det är alltså det jag ska ha?
Anonym (box) skrev 2008-11-22 23:04:48 följande:
Ja eller så skaffar du en c/o adress
Anonym (box) skrev 2008-11-22 23:07:48 följande:
Postfack är det som finns i flerfamiljshus, postbox är box för företag och organisationer hos posten där breven m.m. samlas.
Postbox: http://www.posten.se/c/info_postbox
Postbox är dyrt. Du kan beställa lagring på posten istället. Startavgift 125:- och 20:- per vecka. Du kan hämta den när du vill.
jag står skriven "i min postbox" så att säga.... hahaha låter heldumt men så står det i papprena..
bor i ett litet samhälle, där alla måste köra till närbutiken för att hämta sin post i postboxar. den enda post som levereras hem till brevlådan är dagstidningen (tack o lov).
jag har ju fortfarande en bostadsadress såklart, men är ändå skriven på adressen till postboxen... varför vet jag ej..
OM det gäller att få all sin post till annan adress så är det nog postfack som gäller. Men ska du däremot ha en specifik post till annan adress så kan man ju säga till den personen att skicka c/o till någon av dina vänner som du litar på.
När jag förberedde för min skiljsmässa så fick jag bostadsbolaget att skicka all post till mig c/o min mammas adress.
Du kan anmäla särskild postadress till skatteverket, görs enklast genom adressandring.se (du behöver ringa in)
All din post levereras sedan till din särskilda postadress, folkbokföringsadressen används för att bestämma skattesats på inkomst osv. ej för postgång.
Har du ett närliggande postkontor så kan du skaffa poste restante där, du behöver legitimera dig och uppge din riktiga adress. Sedan kan du uppge denna poste restante som särskild postadress. Du får då åka ner till postkontoret och själv fråga efter din post.
Vill du inte behöva åka och hämta upp posten så skaffar du en postbox hos någon som aviserar och eftersänder.
Rekommenderar www.mailboxesetc.se, aviserar alltid när du har post så du slipper åka och kolla själv, antingen via mail eller så ringer de. Eftersänder helt enligt dina önskemål (scannar och mailar eller skickar med postgång) räcker med att skicka ett mail så ändras eftersändningen när du behöver, om du flyttar runt en del.