• Svar på tråden Blogg.se eller Blogspot.se?
  • Rödluvan84

För att jag tycker att det är lättanvänt. Men det finns ju för och nackdelar med allt. Om man ska ladda upp mycket bilder så ska man nog inte välja blogspot.com, för det segar ganska mycket där.

• medea08

Jag tycker inte att blogspot.com segar alls med bilderna, men jag kanske har haft tur. Gillar båda portalerna, och har svårt att välja mellan dem. Just nu befinner jag mig dock på blogspot.com.

• AnnaGBG

Jag har aldrig upplevt att blogspot segar heller. Jag har bara bloggat där, så jag har ju inget att jämföra med i och för sig men jag ville i alla fall påpeka att det går snabbt att ladda bilder

• fenomena83

Jag skulle prova att starta en till blogg på blogg.se (har nu blogspot).
    Men jag la ner det projektet ganska fort eftersom det bara krånglade hela tiden, kom upp felmeddelanden och det funkade inte att spara och jag vet inte vad som hände men allt gick bara fel.
    Dessutom så stör jag mig på att man inte kan ändra url-adressen till bloggen på blogg.se, vill man att den ska heta nåt annat så får man starta en ny med en annan mailadress. Man kan då inte ta bort den gamla utan den finns kvar. Fast när man ska ha en ny så kan man alltså inte använda samma mailadress. Lite luddig förklaring, hoppas du förstår vad jag menar.
    På blogspot kan man ha många bloggar på samma konto och mailadress och man kan byta url:en.
    Det är också lättare att få en översikt på blogspot, lättare att förhandsgranska mm.
    Det som jag inte tycker är bra med blogspot är att man inte kan lösenordsskydda, man måste bjuda in de som man vill ska läsa om man nu inte vill att alla ska läsa. Dessa personer måste då öppna ett google-konto. Skitkrångligt. På blogg.se kan man bara fixa lösenord och ge till folk istället.
    Men överlag är ändå blogspot mycket smidigare.

• medea08

blogg.se kan du visst öppna flera bloggar på samma mailadress. Du kan även ta bort dina gamla bloggar. Ändra URL är dock inte möjligt.

• Mossagti

Blogspot har ju även flera tillvalsfunktioner så att man lätt kan följa andras bloggar så slipper man gå via tex bloggkoll och liknande. Det gillar jag! Plus att det är mycket lättare att lägga upp omröstningar, en kommentarsruta etc.

Bloggade på blogg.se men jag gillar blogspot mkt, mkt bättre!

• fenomena83
    medea08 skrev 2008-11-23 18:10:24 följande:
    blogg.se kan du visst öppna flera bloggar på samma mailadress. Du kan även ta bort dina gamla bloggar. Ändra URL är dock inte möjligt.
    Va, kan man? Det funkade inte för mig eller jag fattade inte alls hur man gjorde.... men man kan väl inte få flera url-adresser på samma konto/mailadress?
Svar på tråden Blogg.se eller Blogspot.se?