• Queen Of Darkness

Vilken storlek på Mikk-line overall?

Ja som rubriken antyder så har jag då tänkt mig köpa en Mikk-line overall till min dotter. Hon var på 18månaderskollen (för drygt 2 månader sedan) 81 cm lång och vägde 11100gram.
    Hon har 86 på mycket kläder men kan även ha 80 på det mesta.
    Jag sitter och funderar på om jag ska ta en overall i str. 86 men har ju ingen aning om hur dem är i storlekarna. har inte heller möjlighet att prova den, utan får beställa över nätet.

• Svar på tråden Vilken storlek på Mikk-line overall?
  • Lalalong

QOD
    Klara är 86 cm lång och väger 11 kg. Hon har strl 86 i sin Mikk-Line overall. Den sitter lagom. Inte för stor och inte för liten. I andra kläder har hon 86/92 men lutar mer och och mer åt bara 92. Så overallen är nog lite större i storleken.
    Men den är absolut inte _för_ stor!!
    Jag tror att du kan ta 86 till din dotter ändå. För det är absolut så att den hade kunnat vara större utan att det hade varit något problem!

• Queen Of Darkness
    Lalalong skrev 2008-11-23 08:09:13 följande:
    QOD Klara är 86 cm lång och väger 11 kg. Hon har strl 86 i sin Mikk-Line overall. Den sitter lagom. Inte för stor och inte för liten. I andra kläder har hon 86/92 men lutar mer och och mer åt bara 92. Så overallen är nog lite större i storleken. Men den är absolut inte _för_ stor!! Jag tror att du kan ta 86 till din dotter ändå. För det är absolut så att den hade kunnat vara större utan att det hade varit något problem!
    Tack så jättemycket!
    Då ska jag nog ta en 86:a.
  • Jigge

Tycker de har normala storlekar, mindre än pop och reima.

Svar på tråden Vilken storlek på Mikk-line overall?