Bidrag från CSN till dator
Kan man få det? Min har pajjat och jag läser på distans.
Kan man få det? Min har pajjat och jag läser på distans.
nej, det har jag väldigt svårt att tro.
Har hört det någonstans, men kanske har fel då.
jag har alltså ingen aning, men jag tror inte de gör det. ring eller maila, så får du svar
Tror inte heller det, då skulle väl alla studerande ha sönder datorn Du får väl gå till biblioteket eller så och plugga annars.
va? varför skulle de göra det? Man får ju studiebidrag och ta studielån för att man ska kunna finansiera sina studier och då är det nog inkluderat att man ska lösa sånt själv.
Annars skulle de ju få ge bidrag till busskort och kläder till finsittningen med...
det finns företag som säljer till studenter på avbetalning, hör med din avdelning på skolan.
Knappast troligt,även om man måste ha dator för att kunna plugga så är ju valet att plugga frivilligt.Man har ju inte rätt till bidrag till böcker och annan kurslitteratur.
svar nej... CSN ger bidrag och lån för studier. detta ska täcka uppehälle och studiemateriel såsom tex dator..
Behöver du ny dator kolla på blocket där kan man få funktionella till en väldigt bra peng. eller gå till biblioteket
Du kan ju söka om ett sk. merkostandslån, sen finns det något till, jag kommer inte ohåg vad det heter. Ring till CSN och fråga. om du går in på www.csn-kortet.se så har du flera bra alternativ. Applestore säljer med bra rabatt till studenter, samt HP & Dell.
Lycka till!
Kolla med din skola om de kan hjälpa dig. Jag pluggar på distans och har fått låna en bärbar dator av skolan under studietiden.
vissa banker ger lån åt studenter som läser på universitet/högskola för köp av dator, kolla med din bank om den har ett sådant erbjudande
du kan söka om csnlån till en dator. dock är det bara ett lån pch inget man får. tror någon nämnde att det var merkostnadslån, är lite osäker på det men jag vet att det finns att låna.
Jag fick merkostnadslån när jag köpte ett elpiano, kolla upp om man kan få det till datorer också
jag vet att min kompis fick ett extra lån då hon behövde datro för studierna.