• Aquila

42 ägg som behöver göras något med!! Hjälp!!

I fredags skulle vi ha kundfrukost på jobbet. Jag hade tänkt koka 30 ägg att ta med. Självklart glömde jag dessa hemma tillsammans med mina 12.

Så nu behöver jag era bästa recept på saker som innehåller mkt ÄGG!!

Snälla hjälp! Det finns ju en gräns för hur mkt kokta och stekta ägg man kan äta...

• Svar på tråden 42 ägg som behöver göras något med!! Hjälp!!
  • D med N och A

Ladda frysen med pannkakor som innehåller extra ägg (mindre mjölk och mjöl)?

• nadja84

Om jag inte minns fel tror jag man kan frysa ägg, kanske någon annan som vet det bättre

• D med N och A

Jag har en till, maränger?

Eller fixa pepparkakor nu - med extra glasyr?

• medea08

Sockerkakor/muffins och pannkakor i mängder. Och omelett!

• cloudberry79

Man kan ju baka sockerkakor (variera med choklad, mjuk pepparkaka osv) och frysa ned, sen ta till jobbet som fredagsfika eller nåt

Skillz that Killz 10k+
  • maximum

gör fläskpannkaka och frys in.
    baka sockerkakor
    baka maränger

• Kanga1

Stek mkt pannkakor o ladda frysen med gott mellanmål ;)

• Aquila

Kan man frysa ugnspannkaka?!

• Pensive

buddapestlängd men fyll med hallon istället för mandariner. De kan du sedan förvara i frysen
    bra att ha vid juletider

• Lady Namárië

Haha, det var inte dåligt med ägg! Synd att det inte är påsk!

Marängsmörkräm (SMBC) innehåller väldigt mycket äggvita. Den är jättegod och kan frysas för senare användning. Här finns en beskrivning:
    ">

Om man inte vill göra tårta kan man t. ex blanda i smält choklad och fylla biskvier med den.

Once upon a time we grew up on stories and the voices in which they were told /Taylor Mali
  • Aquila
    Pensive skrev 2008-11-23 10:11:27 följande:
    buddapestlängd men fyll med hallon istället för mandariner. De kan du sedan förvara i frysen bra att ha vid juletider
    Innehåller inte den nötter? Är grymt allergisk nämligen...
  • medea08

Och koka ägg att ha som lättlunch eller smörgåspålägg!

• AnnaGBG

När går äggen ut? För du kan oftast lätt lägga på en månad på den tiden, så det är ingen stress

• SallyK

Haha, av någon anledning trodde jag först att den här tråden låg under fertilitetsbehandlingar eller liknande.

Jag skulle också göra pannkakor och pajer (ägg och mjölk ovanpå innehållet) i mängder.

• Aquila
    AnnaGBG skrev 2008-11-23 10:17:56 följande:
    När går äggen ut? För du kan oftast lätt lägga på en månad på den tiden, så det är ingen stress
    Sant, har jag inte ens tänkt på. Fick bara panik när jag såg alla äggen hopas i kylen!
  • Aquila
    SallyK skrev 2008-11-23 10:18:08 följande:
    Haha, av någon anledning trodde jag först att den här tråden låg under fertilitetsbehandlingar eller liknande. Jag skulle också göra pannkakor och pajer (ägg och mjölk ovanpå innehållet) i mängder.
    Ja då hade ju 42 ägg varit guld värt kan jag tänka. Vad ska jag göra av alla mina ägg?! Snacka om lyxproblem!
  • SanSin

Håller med, dom håller mycket mycket längre än vad som står på förpackningen. Dom blir bara mer lättskalade ju äldre dom är. =) men ugnspannkaka är ju en bra idé.

• az81

äggost är ett litet förslag och varför inte lite olika pajer.

• anorca

om du gör paj ta en cremefraiche och 3-4 ägg blanda samman så har du en krämig äggstandning. sen blandar du bara ner det du vill tex ost och skinka. och följer det recept du valt när det gäller gräddningen av pajskalet.

• ikasan

Gör maränger eller en marängbotten på vitorna och gräddglass på gulorna!
    Glass: vispa gulorna (ca 1 dl socker till två gulor) med vaniljsocker och vänd ner smeten i vispad grädde och frys hela härligheten.

Eller vänta nu, gör en semifreddo (googla efter recept) på vitorna istället! I särklass världens godaste glassanrättning!

Svar på tråden 42 ägg som behöver göras något med!! Hjälp!!