• Glass

Goda mackor?

Har ni en massa förslag på vad man kan ha på smörgåsarna så att de blir lite mer mättande och så att man inte tröttnar så fort?

Jag har sååå dålig fantasi..

• Svar på tråden Goda mackor?
  • Sofia86

Ta riktigt mjuka baguetter eller något liknande, bre med smör, ost eller mjukost, ev med vitlökssmak. Fyll med tomat, gurka, paprika och avokado, salta och peppra om det behövs. Mättande och jättegott som piknik.

• mammutten81

Gör varmmackor i Ugnen!

TA BRÖD:

NR1:
    Smöra, lägg skinka på, helst kokt utan kanter, men spelar ingen roll.
    Pensla lite ketschup eller senap på.
    Lägg på ost och strö oregano.

NR2:
    Smöra.
    Ta skinka.
    En tomatskiva.
    Och ost.
    Strö oregano ( bara om man vill)

NR3:

Smöra, ta en tjock tomatskiva och salta lite.
    Ta ost, mer vegetarsk.

NR4:

Smöra, skiva lite baaner,lägg en skinkskiva över och smeta ut mild senap.
    Ta ost.

Blir godast i ugnen när osten fått lite färg.
    Tänk på att ha bakplåtspapper under eftersom osten rinner lite
    Och det r altid bättre med hyvlade ostskivor.
    Och du kan ta vilken ost du vill, men precis så det räcker, inte fööör tjockt.

Hemma hos oss gör vi bar avanlig amed skinka, och med skinka och tomat, smarrigt!

• mammacarro

jag brukar ta dom runda mackorna från polar bröd eller vad det heter o så kan man steka köttbullar och skiva o ha på med något smarrigt på

sen så gör jag alltid äggmackor, det mättar jättemkt... nu e jag kräsen o tycker inte om så mkt mat, men jag brukar iaf ha ägg på, ,men man kan ju ha sill eller några räkor o någon dressing på?

vilket man känner för, finns så mkt att göra nu för tiden så man vet inte var man ska börja

• mammutten81

Jag gör skivade köttbullar och tar rödbetssallad, gött!

• symaskinen

Varma mackor
    del 2:

macka
    makrillfilé i tomatsås
    hackad lök
    ost

in i ungnen

...SLUUUUURP!!!!

• linda87

leverpastejmackor med WILLY:S gurka MUMS

• Glass
    Oj vad sugen jag blev på varma mackor!!!!
    Jag har inte ätit det på... många år tror jag!
    Den här tråden hade halkat _väldigt_ långt bak i mina favoriter, så jag har ju inte lyckats hitta den. nu storstädar jag iallafall blnd favvisarna och har sparat denna!
    köttbullar är ju ett jättebra tips! Ägg är också bra! gillar inte koks ägg, men stekt är okej och det är ju nyttigt också
Svar på tråden Goda mackor?