• Bei Bei

Cancerförsäkring?

Det ringde en telefonförsäljare nyss och ville erbjuda en cancerförsäkring.
    Är det någon som har tecknat en sådan?

För/nackdelar?

Eftersom en nära familjemedlem precis fått cancer så känner jag att man kanske ska teckna en sådan. Är verkligen skitdålig på det där med försäkringar, så jag skulle uppskatta lite feedback. Bra eller dåligt med en sådan försäkring alltså?

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Svar på tråden Cancerförsäkring?
  • skorpionen80

Ja, jag har tecknat en sådan. För- och nackdelar? Samma som för andra försäkringar. De kostar, men händer det något så är man glad att man har dem.

• Majsan70

Jag har valt bort det. Jag är välförsäkrad som det är redan.

Känns oetiskt att de skall tjäna pengar på folks rädsla för just sånt här. Risken att bli sjuk minskar ju inte direkt för att man tecknar en sådan.

• Tussilago09

Jag tycker det är jättebra att de finns! Blir du sjuk (och man ska komma ihåg att en av fyra någon gång insjuknar i cancer under sitt liv) så kommer du få ett inkomstbortfall. Pengarna kan aldrig kompensera att man är sjuk men däremot komma väl till användning.

Fick jag, skulle jag teckna en meddetsamma!

• skorpionen80
    Majsan70 skrev 2008-11-23 16:08:14 följande:
    Jag har valt bort det. Jag är välförsäkrad som det är redan. Känns oetiskt att de skall tjäna pengar på folks rädsla för just sånt här. Risken att bli sjuk minskar ju inte direkt för att man tecknar en sådan.
    Jag tänker tvärtom. OM det händer så är det väldigt väldigt skönt att kunna få extra pengar. Om det inte händer, ja då är det inte mycket man lagt på försäkringen ändå...
  • Majsan70
    skorpionen80 skrev 2008-11-23 16:11:12 följande:
    Jag tänker tvärtom. OM det händer så är det väldigt väldigt skönt att kunna få extra pengar. Om det inte händer, ja då är det inte mycket man lagt på försäkringen ändå...
    Som sagt så är jag mycket välförsäkrad oavsett. Det spelar ingen roll vad jag blir sjuk i eller om o hur jag skadar mig så löser dessa försäkringar ut. Alltså mångsidiga försäkringar och inte ensidig.
  • Bei Bei

Det jag stör mig på är att det bara går att försäkra sig mot kvinnorelaterad cancer. (äggstocks, livmoder, bröstcancer osv...)
    Jag skulle vilja försäkra mig mot all sorts cancer om man nu ska ha någon sådan försäkrning.
    Finns det något försäkrningsbolag där man kan försäkra sig mot rubbet?

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Tussilago09

Bei Bei skrev 2008-11-23 17:54:44 följande:

Det jag stör mig på är att det bara går att försäkra sig mot kvinnorelaterad cancer. (äggstocks, livmoder, bröstcancer osv...) Jag skulle vilja försäkra mig mot all sorts cancer om man nu ska ha någon sådan försäkrning. Finns det något försäkrningsbolag där man kan försäkra sig mot rubbet?
    Tvivlar starkt på det. men man kan ju alltid se över sina försäkringar och teckna de bästa med anke på sjukdom. Med tanke på att bröstcancer är den vanligaste cancerformen som drabbar kvinnor så tycker jag den försäkringen är ganska relevant!
  • Solskensmor

Jag har tecknat den försäkringen också. Hoppas en är nåt att ha om det skulle behövas...

Svar på tråden Cancerförsäkring?