• Nymne

Mår/mådde du MER illa med andra barnet?

Är det någon skillnad?

Cross that bridge when you get there!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-23 15:13
    Om man inte mådde illa alls med första utan bara med andra svarar man uppenbarligen JA. Då mådde man ju mer illa med andra.

Om man mådde illa med första men inte med andra svarar man givetvis NEJ, mindre illa.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mår/mådde du MER illa med andra barnet?
  • kaksmulan

Jag upplevde det som om jag mådde lika illa med båda barnen. Fast med Ellendellen började jag må illa lite tidigare, tror jag, än vad jag gjorde med Felixen...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Quiet thoughts

Annat.
    Mådde aldrig illa med dottern i magen
    Ytterst ytterst svaga ilamåenden med sonen om jag blev hungrig. det hjälpte att äta en skorpa eller vad som helst bara det var liiiiite i magen.
    På slutet dock kunde jag inte äta mat efter kl 17 på kvällen. Jag var så liten i växten å pojken så stor i magen att jag hade magknip om nätterna vid bröstbenet. (ej gallan- den är bortOP)

• antispantis

mitt svar fanns inte att välja, mådde aldrig illa med någon av de

• frk Carlsson

Jag mådde ungefär lika illa med bägge tjejerna. Illamåendet kom i bägge graviditeterna i v 6 och det var aldrig så illa att jag var tvungen att spy men jag mådde konstant dåligt dygnet runt och kunde knappt äta något. Med första barnet släppte det efter v 12 men jag hade svårt att äta ända fram till kring v 20 och var mkt känslig för lukter osv. Med andra barnet så släppte det helt och hållet över en natt när jag gick in i v 13 och livet vände åter.

Det som var skillnaden dock var det mentala - med andra barnet så kunde jag hantera det bättre eftersom jag var ganska säker på att det skulle ge med sig efter 6-7 v så jag tvingade mig själv att äta lite även om jag mådde apa - bara för att inte blodsockret skulle dippa så mkt. Men det var ju jobbigare att må illa och ha ett barn hemma som man skulle ta hand om, det kan jag ju säga. Så jag är tacksam över att jag bara behövde må illa drygt 7 v...

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • VulgusProfanum

Nej när jag väntade första och andra barnet (sönerna) så mådde jag oförskämt bra. Mådde inte ill öht. Däremot mådde jag som en bakfull kamel med tösen d.v.s. tredje graviditeten.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • Nymne

Mår mycket mer illa med andra och i forumet får man intrycket att det är vanligt...

Cross that bridge when you get there!
  • skrotrumpan

Mådde mycket mer illa med andra barnet.

Lyckligt gift med den stora kärleken och mamma till två perfekta flickor!
Svar på tråden Mår/mådde du MER illa med andra barnet?