• Fianlian

Var köper ni mammakläder?

Hej, jag har idag varit runt på min första shoppingrunda efter mammakläder...och vad fann jag...INGENTING. Är helt förundrad. H&M har där har jag varit Vero Moda har tydligen också men inte i den butiken jag var i. Men sen...har varit runt på många ställen, Kappahl, Lindex, MQ, Indiska, Gina Trichot...men ingen har mammakläder...de saluför inte ens. Jag häpnar. Vilken vinst för HM.

Skulle bli jätteglad för tips och råd om butiker i Stockholmsområdet.

• Svar på tråden Var köper ni mammakläder?
  • Lundby87

För mig som är smal så fck det bli h&m annars har även kappphal det hos oss.

• Fianlian
    Emmmi skrev 2008-11-23 16:49:04 följande:
    För mig som är smal så fck det bli h&m annars har även kappphal det hos oss.
    Har Kappahl..? Vad bra, då kanske det bara är hos oss de inte har. Jag ska gå in på deras hemsida, där kanske det står någonting.
    Tack!
  • Jessisca

Zara har en del, inte mycket, men lite grann iaf... På Drottninggatan...

• Vickan I

Growinlife, Mamastore och Formes har även butiker i Sthlm och inte bara nätshopping .

google it goddammit!!!!
  • J o Vs mor

Hej, jag är normalt smal,34 i storlek, men hm har fina mörkblå jeans med märket mama och jag har även hittat fler byxor där.

Jag är nöjd!

• Fianlian

Vickan I skrev 2008-11-23 17:07:18 följande:

Men modet nu tillåter än ju att köpa "vanliga" överdelar iaf. Mk bättre, snyggare och billigare . Mammabyxor/jeans har jag köpt på hm och en mammajeanskjol på PoP, annars vanliga tunikor och toppar. Men finns annars en del på internet att shoppa ifrån. Ex: www.stylishmom.se www.4mom.se www.growinlife.se www.mamastore.se www.lovelymama.se www.mammashop.se www.mama-licious.com
    Jo, det håller jag med om, att modet för överdelar är bra. Jag har köpt en del toppar, men byxor o kjolar då...och det här modet kanske bara varar någon säsong till...sen då.

Tack för internetadresser! Men jag vill ju prova...är det bara jag som känner så här? Är jag kanske för kinkig?
  • Pärlan73

Har bara handlat på h&M de enda som har några okej kläder. Men väldigt få jag kan ha efterom jag är stor från början. Några få plagg i XL kan jag ha.

Några vanliga stora kläder som jag hade innan fungerar fortfarande. Men inte byxor.

• gulletussan

Jag har handlat allt mitt på HM fast det det där "alltet" är egentligen bara byxor... Vanliga, lite längre tröjor/skjortor/koftor går ju bra att använda. Är i v35 nu och klarar mig med det än.
    Jag är av storlek större redan innan och kan aldrig ha HM:s vanliga byxor utan måste gå till deras avdelning BIB för det, men trots det har jag faktiskt hittat både jeans, manchesterbyxor och svarta snyggbyxor bland mamma-kläderna! Oväntat men bra eftersom jag tycker att byxorna jag köpt är båda snygga och prisvärda.

• LillYmer

Men handlar du på Gina så behöver du ju inte speciella mammakläder. Jag var där i helgen och köpte långa linnen och toppar, ett par klänningstoppar och en tunikaliknande grej +leggings. Allt var snyggt format och lagom tajt. (gillar inte vida tunikor med puffärmar och sånt)

Är i v. 23 och har normalt storlek 40 och på gina är stl M lagom, eller ibland L.

Själv hatar jag traditionella mammakläder. Visst det är snyggt med avskärningen under bysten och ev. knytband för att framhäva magen, men jag HATAR att alla toppar är urringade med omlottskärning!!! Brösten väller över och ser tokstora ut jämfört med magen på mej. Är man liten från början kan det va snyggt men inte när man går upp flera bh-storlekar från c-kupa.

Byxor köper jag dock på mammaavd. från H&M, 4Mom (mamalicious) och har fyndat tre par jeans på tradera faktiskt, typ hundringen styck.

• jason

På Karlavägen finns Grow in life, Proud och Mama mia.
    Zara har lite mammakläder. Topshop och Vero Moda (drottninggatan) har också en del. Annars är det väl bara HM och PoP.
    (för mig fungerar inte Ginas toppar alls längre, har tydligen för stor mage...).

• Fianlian

Hej alla, och tack för alla svar

Jag har bestämt mig för att åka till Vero Moda o Zara på Drottninggatan för att kolla lite, men får nog vänta ett par dagar, bor i Roslagen och här kommer man knappt utanför sin egen dörr utan att ha snöspade med sig.

LillYmer: Håller helt med dig om att de där omlottopparna är helt värdelösa. Jag har också en relativt stor byst, som faktiskt ser lika stor ut som magen med dessa.

• LAV0LINA

Här säljer inga av kedjorna (hm, kappahl, lindex, gina tricot, vero moda, åhléns osv osv) mammakläder.
    Kort sagt, det finns ingenstans!
    Näthandel är det som gäller för mig.

• Pirrelin

Hallå...själv bor jag i Västerås och pratade med personalen där och näee dom har inga speciella mamma kläder men deras toppar å tunikor och klänningar finns ju upp till xl iaf för det mesta.Själv ser jag snart ut som en valross men på nått vis så funkar det himla bra med just GINAs kläder som är tok billiga och sköna fina å man kan känna sig ganska fin i deras kläder.
    Leggings och mamma strumpbyxor finns super sköna på HM.
    Lycka till!!

Svar på tråden Var köper ni mammakläder?