• GashH

Veet hårborttagningskräm på könshhår

hej
    På Veet hårborttagningskräm står det att man inte ska använda på intima områden.
    Men vad kan hända om man ändå använder det på könshår??

• Svar på tråden Veet hårborttagningskräm på könshhår
  • Anonym (Testat)

I bikinilinjen är det ingen fara men om man ska ha bort håret vidde yttre blygdläpparna är det jätteviktigt att ingen kräm kommer på slemhinnorna! jag vet för jag har provat och aj vad det svider om man inte passar sig !

• GashH

Okej.
    men om man inte har problem med att det svider, är det ok att använda då??
    det står ju tydligt att man inte ska använda på intima områden. Jag undrar orsaken till det??
    Kan det tex minska chansen att få barn på nåt sätt eller ??

• Zaria

Grejen är väl att det inte är så bra att få in det i underlivet pga tex frätskador mm (det får man även på huden om man inte tar bort Veet.
    I Underlivet finns dessutom slemhinnor som otroligt känsliga.

Minska chansen att få barn kan jag inte tänbka mig att det gör.

• Vickan I

Är nog mest att det gör överjävligt ont om de kommer in i de intimare delarna där nere.

google it goddammit!!!!
  • Anonym (Testat)

Jag har använt den i de nedre regionerna många gånger och jag har barn så, nej det tror jag absolut inte!!! Tror faktiskt att det "bara" är det att man kan irritera den väldigt känsliga huden där nere och det är ju inte bra i sig, om man får en allergisk reaktion eller så... Testa på ett lite område först och se vad som händer, men håll inte mig ansvarig om det gör ont !

• GashH

Nejda. Jag har använt det många ggr och jag får inte ont elle så. Då är det alltså grönt att fortsätta fastön det står att man inte ska anv det där??
    Är bara rädd att det ska påverka chansen att få barn. Och det verkar inte som det.. så då är det bara att köra på :)

Svar på tråden Veet hårborttagningskräm på könshhår