• MiaJ77

Tips på barnvänliga restauranger i Stockholm

... som har gott om plats och där man kan ta in barnvagnen,
    gärna centrala Stockholm, Vasastan och Östermalm.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på barnvänliga restauranger i Stockholm
  • MiaJ77

Ahh, tack för tipset! Kulturhuset - har det även öppet kvällstid?

• SallyK

www.kulturhuset.se/default.asp

Här är öppettiderna! Jag har aldrig ätit där kvällstid, men dagtid kryllar det av barnvagnar. Mysigt!

Street har jag inte varit på på någon månad och jag vet att de blev uppköpta av Mosebackefolk nyss. Hoppas att de behåller det fantastiska soffrummet med barnvagnsparkering och gunghästar!

• Duckan74

Coffehouse by George på Odenplan är välbesökt av mammor.
    Salénhuset (lunch) är omysigt, men bra.

• JossanW

Måste också få rekommendera kulturhuset, helt suveränt!!
    Gott om plats för barnvagn, gott om barnstolar och micro finns!

• Fruttan2

Å, vilken bra tråd!

Cafe dubbelW på odengatan är väldigt trevliga mot dig när du kommer med barnvagn. Har en stor nedervåning med gott om plats. Även om ni skulle vara fler än 3 blir man väl bemött, vilket man inte är bortskämd med... tyvärr.

Slänger in ytterligare ett tips, men på Kungsholmen. BingoCaféet vid Fridhemsplan (st.erikgatan). På nedre plan sitter tanterna och spelar bingo och på gatuplan är det ett helt ok fik där det ofta är ganska folktomt.

Någon som har fler tips?

• Fruttan2

Nu insåg jag att du kanske frågade efter restauranger för middag på kvällen... ? Sorry om jag missade det i så fall. Har tyvärr ingen koll på det, men skulle gärna vilja veta det också!

• panzermensch

Jag har varit överallt med barn inte märkt att det skulle vara tok

• MiaJ77

Fruttan2 - alla svar är bra! Jag gillar också dubbel W, där får man alltid plats, plus att de är trevliga som sagt :)
    Fiket mittimot (NoCo) har också ganska bra med plats ...

Svar på tråden Tips på barnvänliga restauranger i Stockholm