• Millis09

Ngn som varit med om el vet ngt om "akut symfyseolys" dvs akut foglossning? Bäckenfraktur?

Finns här någon som varit med om akut symfyseolys under förlossningen eller som vet ngt om det? Har försökt hitta information på nätet, men hittar inget.
    Jag drabbades av detta när vi fick vår pojk för 1 1/2 årsedan. Ska ha en till i januari och undrar verkligen om detta kommer gå.
    Det som hände i korthet var att precis när pojken kom ut kännde och hörde jag ett krasande ljud över symfysen. Jag kom inte ur sängen på ett par dagar och sedan med hjälp av gåstol + 2 personer. Efter många om och men gjordes en röntgen där man såg en glipa på 2 cm.
    NÅGON som varit med eller hört om något liknande?

Börjar oroa mig ganska mycket nu över att det ska hända igen..

• Svar på tråden Ngn som varit med om el vet ngt om "akut symfyseolys" dvs akut foglossning? Bäckenfraktur?
  • Frejson

Hej,

Min sambo har precis råkat ut för samma sak . Hon kan inte gå då benen inte lyder. Frustrerande för henne och för oss andra. Hur lång tid tog det innan du märkte av förbättring och när blev du bra? Fick du göra några speciella övningar? Vilja råd fick du?

Hoppas allt gick bra med förlossningen!

Bästa hälsn.

Peter

Svar på tråden Ngn som varit med om el vet ngt om "akut symfyseolys" dvs akut foglossning? Bäckenfraktur?