Jag har också haft vansinnig mensvärk som ung, svimmade och spydda av smärtan osv.. När värkarna satte igång kändes det nästan likadant som den gamla mens-smärtan för mig faktiskt. Dock inte lika jobbigt eftersom det inte håller i sig hela tiden. Min första förlossning upplevde jag inte som speciellt smärtsam alls.. Hade regelbundna värkar hemma i ca 6-7 timmar och hade öppnat mig helt under denna tid. "Bara" å åka in å krysta sen
Andra barnet blev jag igångsatt med och det är en helt annan historia.. Det gick så fort, de tog hål på hinnorna då jag var öppen 2 cm och 3 timmar senare var bebis ute. Jag blev heelt knockad av smärtan denna gång och använde både lustgas och sterila kvaddlar...
Håller defintivt med VPE om att smärtan beror på hur själva förlossningen framskrider i större mån än hur smärtkänslig man är.
TS: Tror absolut inte du behöver oroa dig för att "missa" värkarna.. Men det kan mycket väl vara som för mig vid första förlossningen att du kan ha värkar hemma medan du kollar på tv, får lite massage, duschar, käkar popcorn osv.. Helt ok
eller hur.