• Minilott

Äntligen! Nytt kök! Nu har vi standardhöjd på diskbänk och plats för diskmaskin! *tjo ho*

Så otroligt skönt att äntligen ha ett nytt fräscht kök
    Det var på tiden
    Bilder i galleriet....

• Svar på tråden Äntligen! Nytt kök! Nu har vi standardhöjd på diskbänk och plats för diskmaskin! *tjo ho*
  • Nettisens

Grattis
    Snart börjar vårt bygge om 2 v

• Minilott

Tack! Lycka till med ert bygge...

• k girl

Och själv tycker jag att det är förbaskat synd att man slänger ut ett gediget platsbyggt kök...

• CMH

Snyggt! Vad är det för luckor ni har?

Egon 080109
  • Minilott
    k girl skrev 2008-11-24 09:27:25 följande:
    Och själv tycker jag att det är förbaskat synd att man slänger ut ett gediget platsbyggt kök...
    Jag det skulle jag oxå tycka i ett typ torpställe/sommarstuga men i en bostad där man lever för jämnan är det såå otroligt skönt att ha fått det lite modernare
  • Minilott
    CMH skrev 2008-11-24 09:39:18 följande:
    Snyggt! Vad är det för luckor ni har?
    Tack Det är Ikeas lucka "Ståt"
  • CMH
    Minilott skrev 2008-11-24 15:04:15 följande:
    Tack Det är Ikeas lucka "Ståt"
    Ja det var de jag trodde, den ska vi också ha när vi renoverar köket nästa år :) Himla fint! Men dom är inte helt kritvita va? Vill ha helvitt kakel så ja undrar om luckorna kommer se smutsiga eller gråa ut om kaklet är helvitt men inte luckorna.. Hmm..
    Egon 080109
  • k girl
    Minilott skrev 2008-11-24 15:03:40 följande:
    k girl skrev 2008-11-24 09:27:25 följande: Jag det skulle jag oxå tycka i ett typ torpställe/sommarstuga men i en bostad där man lever för jämnan är det såå otroligt skönt att ha fått det lite modernare
    Det går att modernisera ett gammalt kök utan att byta ut det mot "slit och släng"-kök a la Ikea. Man kan till exempel höja arbetsytan genom att lägga till en lådrad. Jag tycker att det är skittrist att folk bara river ut, ett kök från -29 har rätt stora kulturhistoriska värden trots att luckorna är utbytta.
  • CMH
    k girl skrev 2008-11-24 17:58:57 följande:
    Det går att modernisera ett gammalt kök utan att byta ut det mot "slit och släng"-kök a la Ikea. Man kan till exempel höja arbetsytan genom att lägga till en lådrad. Jag tycker att det är skittrist att folk bara river ut, ett kök från -29 har rätt stora kulturhistoriska värden trots att luckorna är utbytta.
    Gamla kök har oftast inte så smarta förvaringar som finns nu, kanske även därför man byter kök? Inte bara för att det ska vara modernt..
    Egon 080109
  • Minilott
    k girl skrev 2008-11-24 17:58:57 följande:
    Ok! Men nån måste ju gynna Ikea oxå Vi har faktiskt sparat det gamla skafferiet Det finns inget som slår ett rejält gammalt bonnaskafferi som man kan gå in i och som håller sval-temperatur
  • Minilott
    CMH skrev 2008-11-24 17:15:42 följande:
    Ja det var de jag trodde, den ska vi också ha när vi renoverar köket nästa år :) Himla fint! Men dom är inte helt kritvita va? Vill ha helvitt kakel så ja undrar om luckorna kommer se smutsiga eller gråa ut om kaklet är helvitt men inte luckorna.. Hmm..
    Jag tycker nog att luckorna är rätt vita men det är nog ingen fara att luckorna kommer se smutsiga ut med vitt kakael... det blir bara lite olika vita nyanser och det är väl bara snyggt
  • La Lola

Här blir det oxå nytt kök snart.
    Nu börjar luckorna komma på plats, Lidingö från Ikea (tror det heter så iaf).

Fast här blir det inte standardhöjd.
    Det är för högt för mig som är lite kort.

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
Svar på tråden Äntligen! Nytt kök! Nu har vi standardhöjd på diskbänk och plats för diskmaskin! *tjo ho*