Någon läkare eller ssk här? (Fråga om öroninflammation som delvis verkar bli värre trots penicillin hos vuxen samt återkommande feber hos barn)
Nu känner jag mig minst sagt fundersam. Jag var till distriktsläkare i fredags som konstaterade öroninflammation på mitt ena öra, värken hade då börjat gå över till andra örat men det syntes inget där. Hursomhelst fick jag Kåvepenin som jag tagit nu 3 doser/dag i två dagar, ska visserligen ta två doser/dag i tre dagar innan kuren är slut men undrar ändå om det är något fel för det örat jag hade värk i är visserligen bättre men det andra såpass mycket sämre med värken att jag idag fått ta Alvedon igen. Ska jag kontakta läkare angående det igen eller vänta tills kuren är slut? Detta gäller alltså en fullvuxen person.
Min ena flicka på drygt 3 år var hemma från förskolan förra veckan för att hon hade feber men den gick över på en dag, höll henne förstås hemma dagen efter också för de rekommenderar ju det. Nu, några dagar senare, har hon åter feber, inte mer än runt 38 grader men ändå, det har gjort mig minst sagt fundersam. Hon är märkbart påverkad av det också vad gäller trötthet samt täppt i näsan men i övrigt märker varken jag eller hennes pappa något konstigt. Är detta något vi bör söka hjälp för eller kan vi vänta ut det?
För den som undrar väljer jag att vara anonym i fall någon skulle få för sig att döma mig som en dålig förälder för detta med min dotter, vill absolut INTE ha några påhopp utan enbart råd och stöd. Stort tack för hjälpen på förhand!
Hälsningar en rådvill.