• Anonym (orolig)

Så SJUKT ont i magen ibland efter sex. Vad är fel?

Detta har hänt 3 gånger på 2 år nu.

Vi har sex som vanligt. Spelar ingen roll vilken ställning, hur hårt, hur snabbt eller hur djupt han kör in den. Detta brukar inte vara några problem alls.

Men så helt plötsligt någon dag så kör det så sjukt ont i magen när han stoppar in den. Det liksom drar till i hela magen, känns som att någon slår den gul och blå inifrån.

Vi får efter ett tag avbryta, "doggystyle" känns värst!
    Sedan ligger jag där i sängen. Är spyfärdig av smärtan.
    Magen är spänd som en uppblåst ballong och varenda andetag gör att det sticker, bränns och värker i magen. Kan alltså knappt andas. Det känns värst i nedre delen, men värken sprider sig ända upp till i höjd med lungorna.
    Jag kan verkligen inte röra mig en millimeter. Försöker jag resa på mig så börjar det tjuta i öronen och sedan svartnar det.

Efter massa värktabletter och värmedyna på magen så brukar det värsta ge med sig efter 1-1½ timme, men spår av värken finns kvar i flera dagar innan vi kan ha sex igen.

Vad SJUTTON är det som är fel?
    Det handlar ju inte alls om att vi kör för hårt. Vi kör ofta hårt utan att det känns alls, men de här 3 gångerna har varit en plåga.

• Svar på tråden Så SJUKT ont i magen ibland efter sex. Vad är fel?
  • Tummen78

Tycker faktiskt att du ska prata med någon! Ring till mödravården och prata med dem!

• Anonym (orolig)

Okej. Jag får göra det.
    Fick såhär igår, kändes som jag höll på att gå sönder. Och nu kan jag inte röra magen, alltså inte dra in magen, utan att det sticker som tusen nålar.

• Anonym (orolig)

Det är ingen annan som upplevt samma sak och fått en diagnos?

• Anonym

Jag har så kanske en gång om året. Det brukar faktiskt vara i PMS perioden, och så hade jag så ganska ofta under tiden jag var gravid, så jag har alltid tänkt att det är ngn slags kramp. Alltså ingen fara tycker jag.
    Tänk efter om det är före menstruation du brukar ha så?

• Anonym (orolig)

Sist var det en vecka innan mens och likaså den här gången. Så det är mycket möjligt.

Det känns precis som kramp. Man kan verkligen inte röra sig alls för att de gör så ont.

• Anonym (ajaj)

Man är mer känslig på livmodertappen i vissa perioder av menscykeln, han har säkert stött emot den (lättast vid doggystile) och det gör så inihelvete ont...
    Ta det alltså lite lugnt veckan innan mens...

• Anonym (orolig)

ohfyfan. de lät tillochmed oskönt. Då förstår jag.
    Får tänka på det nästa gång.

• Anonym

Vill inte oroa dig, men det kan vara en cysta du har i magen.
    De är oftast godartade och försvinner oftast av sig själv....
    men kanske värt att kolla upp om du har fortsatt ont..
    det verkar ju inte stå helt rätt till....

• Anonym (MT2)

För mej hände nåttt liknande i går!
    Vi hade sex, kände under sexet att de värkte lite i livmodern och efteråt gjorde de så förbannat ont! Precis som en rejäl värk när man föder barn fast den höll i sej oavbrutet i ca en timme, ja kunde inte ligga still,ja kunde inte gå knappt och när ja väl pallrade mej in i köket för att hämta en ipren, fick ja sockerdricks kännsla i ansiktet och i armarna, kändes som att ja skulle svimma!! Har haft problem med värk enda sedan ja satte in den där jäkla spiralen!! måste vara den som osakar allt!

• Anonym (oxo)

Jusst så känns det!! tack för att NÅN har skrivti om det här! har hänt mej 2 gånger nu på ganska kort tid..har ingen aning om vad det kan vara..=( känns som sammandragningar som aldrig slutar..(men det kan det ju inte va eftersom det är 5 månader sen min förlossning!)Har alltid haft lite problem med sånna som är stora, men aldrig sådär..! funderar om det ännu är ont på insidan från kejsarsnittet...

• Anonym

Jag brukar få ont i magen men aldrig sådana smärtor att jag har väldigt ont just efteråt men under tiden vi har samlag, det är nog pga att livmodertappen inte hunnit dra upp sig ordentligt, dvs att man inte varit nog upphetsad (förklarade min gynekolog). Sedan är den ju känsligare i perioder.. men har du sådana smärtor efteråt också så kan det väl ändå vara värt att kolla upp det. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

• vilderness

TS när du har fått svar kan du inte skriva här då. Eller skicka ett mess till mig. För precis sådär har jag haft det dom tre sista ggr jag har haft sex,

• Doktorn

Det låter som endometrios - ett tillstånd orsakat av att livmoderslemhinna råkat slinka ut i bukålan, där den tyvärr beter sig precis som i livmodern med menstruation och likande.
    Det brukar ge mer eller mindre svår buksmarta i samband samlag och oftast variera med menscykeln.

Mitt råd att att du TS (och ni andra som känner igen er) bokar tid hos gynekolog - inte barnmorska - för att få hjälp!

• Anonym (Carro)

Jag känner igen besvären från när jag hade min cysta som sprack!
    Fast mitt gick aldrig över och blev värre och värre, smärtan satte sig först på höger äggstock och sen liksom vandrade den uppåt i magen och tillslut kändes det jobbigt att andas och det gick inte ens att peta lite på magen, sen var jag svimfärdig och helt likblek. åkte in med ambulans och blev akutopererad eftersom cystan jag hade som sprack drog i sin tur upp ett blodkärl och jag hade 1.5 liter blod utläckt i buken!!!

Detta hände efter att jag hade haft sex... smärtan blev så intensiv så jag kunde liksom inte leva med den..
    det låter som syptom på cysta.. nu är det säkert inte så allvarligt osm det var med mig, men du kanske hade en cysta som sprack (vilket är ofarligt men gör helvetes oont!!)

Jag tycker du ska ringa om en gyn tid, och akut om det inte går över. det kan ju vara annat också.
    såna smärtor ska man ta på allvar!!

• Anonym

Jag brukar få riktikt ont jag också, men jag var nyss på kvinnokliniken och gjorde ett vul (av andra orsaker) men visst borde de sett en cysta då?

• Anonym (Fundersam)

Ser att det här är en väldigt gammal tråd men jag har samma problem här. Jag har vart till gyn men dom hittar ingen orsak till smärtan, man blir så frustrerad av att inte veta vad de är för fel. Någon som fått något svar?

• Anonym (Anonym)

Hej

Du borde kolla om det möjligt vis är en dold kvinnosjukdom

Med namn endometrios. Den har klassiska

Symtom som de du beskriver

Svar på tråden Så SJUKT ont i magen ibland efter sex. Vad är fel?